تخلیه چربی بازو یا جراحی لیفت بازو قسمت زیرین بازوی بالایی از محل بغل تا مچ دست را شکل می‌دهد. این جراحی با از بین بردن پوست اضافی و چربی، شکلی تر و متعادل‌تر را به این قسمت بخش می‌دهد. پوست بازو در اثر رسیدن به سنین بالاتر، از دست دادن وزن بزرگ، و برای افراد مبتلا به لنفوئیدما، شروع به شل شدن می‌کند. ورزش ممکن است باعث تقویت و بهبود تناسب عضلات زیرین بازو شود، اما نمی‌تواند پوست اضافی که الاستیسیته آن از دست رفته‌است را تغییر دهد.

اگر نگران شکل بدن خود هستید یا در حال فکر کردن به درمان‌های زیبایی هستید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، راهکارهای جایگزین وجود دارند. این شامل تغییرات سبک زندگی یا یادگیری قبول کردن خود به شکلی که هستید، می‌شود.

 

انواع روش‌های تخلیه چربی بازو

لیپوساکشن

ساده ترین توضیح در مورد لیپوساکشن این است که این روش بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال حذف چربی های سرسخت در بازوهای بالا هستند. این روش به شما کمک می کند تا مناطقی که دوست ندارید را به شکلی کاملاً متناسب تراش بدهید و جیب های پخش شده را که به راحتی با ورزش رفع نمی شوند، حذف کنید. در گذشته این روش، یک روش پیچیده بود که فقط برای ستارگان هالیوود قابل دسترسی بود، اما امروزه اکثر فرم های آن کمتر تهاجمی هستند و نیاز به بستری در بیمارستان و زمان بازیابی کمتری دارند. البته این موضوع بسته به نیازهای هر فرد متفاوت است. در کلینیک خصوصی ما، سه نوع مختلف لیپوساکشن را برای بیماران ارائه می دهیم: لیپوساکشن جراحی، لیپوساکشن ویزر و میکرو لیپو.

لیپوساکشن ویزر

لیپوساکشن ویزر یکی از محبوب‌ترین روش‌های لیپوساکشن مدرن است که با دقت بالا، کنتوربندی و تعریف شکل بدن بدون تهاجم بیش از حد انجام می شود. این روش با لرزاندن سلول های چربی از بافت های دیگر قبل از حذف آنها عمل می کند، که به این معناست که خطر کبودی یا آسیب کمتری وجود دارد. این روش به همین دلیل دارای دقت بسیار بالاست و به بیمارانی که مناسب هستند، این امکان را می دهد که با استفاده از نوع‌های مختلفی از این روش از جمله ویزر های Hi-Def و VASER 4D، عضلات خود را تقویت و به شکل برسانند.

میکرو لیپو

مانند ویزر، میکرو لیپو نیز با کمترین تهاجم و تحت بی‌هوازی انجام می‌شود. این روش نام خود را از کانول های بسیار کوچکی (با اندازه بین 0.9 تا 3 میلی متر) که برای جذب چربی استفاده می شود، می گیرد. به همین دلیل این روش با خطر کمتری از جای جوش و بدون نشانه‌ای از خطوط برش در محل عمل همراه است. پیش از حذف هر گونه چربی، پزشک نوعی بی حس کننده  (تومسنت) ویژه را در محل تزریق می کند که باعث تورم و سفت شدن آن می شود. همانند ویزر، این به معنی جدا کردن سلول های چربی از بافت های دیگر است، که در نتیجه خطر کمتری برای صدمات و بازیابی آسان تر وجود دارد.

آیا شما نیز از چربی های اضافی در صورت خود رنج می‌برید؟ با مراجعه به سایت دکتر ایزدپناه و مطالعه مقالات مفید او در این زمینه، با روش‌های تخلیه چربی صورت آشنا شوید و برای رسیدن به چهره‌ای جوان و زیبا، به ما ملحق شوید.

دکتر کامبیز ایزدپناه متخصص جراحی زیبایی پلاستیک

جراحی لیفت بازو

اگرچه لیپوساکشن می‌تواند تا حدود ۳ لیتر چربی را از بدن حذف کند، اما قادر به حذف پوست اضافی یا لاغر و عضلات کم تنش نیست. در اینجا جراحی آرم لیفت (Arm Lift) وارد صحنه می‌شود. این درمان جراحی می‌تواند به تنهایی یا به همراه لیپوساکشن جراحی، برای حذف مناطق پوستی بی‌روح یا عضلات کم تنش استفاده شود. از آنجایی که این یک جراحی جدی است، معمولاً زیر بیهوشی کلی انجام می‌شود که ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد. اکثر کلینیک‌ها با شما همکاری می‌کنند تا اهداف خاص شما را دنبال کنند، اما درمان معمولا با جراح ساختن برش در داخل بازو در نزدیکی بغل شروع می‌شود، که پوست لاغر حذف شده و عضلات کم تنش باز شده و فشرده می‌شوند. کلیه عمل حدود دو ساعت طول می‌کشد و معمولا باید برای حداقل ۷-۱۰ روز پس از درمان لباس‌هایی را بپوشید تا بهترین نتیجه را بدهد.

این درمان در مورد بازسازی بازو است و بنابراین به ویژه برای افرادی که وزن زیادی از دست داده‌اند یا افرادی که به علت پیری مشکلاتی با بازوهای خود دارند مناسب است. با این حال، این مسئله اهمیت خاصی ندارد – اگر عضلات کم تنش و یا پوست اضافی دارید، جراح به شما گزینه‌های درمانی خود را توضیح می‌دهد و توصیه می‌کند.

درمان کاهش چربی بدون جراحی برای بازوها

در صورتی که به دنبال کاهش چربی در ناحیه بازو هستید ولی از لیپوساکشن یا جراحی نمی‌خواهید استفاده کنید، CoolSculpting به عنوان یک جایگزین مناسب می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. CoolSculpting یا همان Fat Freezing یک درمان در داخل کلینیک است که از خنک کنندگی کنترل شده برای هدف‌گیری و نابودی سلول‌های چربی استفاده می‌کند. سلول‌های چربی درمان شده بطور دائمی نابود می‌شوند و بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که نتایج را در ۸-۱۲ هفته شروع خواهند کرد.

این درمان نیازی به بیهوشی، جراحی و زمان بازیابی کمتر دارد. یک اپلیکاتور به ناحیه مورد نظر اعمال می‌شود که دارای یک مکنده است که پوست را به داخل آن می‌کشاند. ممکن است حین خنک شدن ناحیه، کمی ناراحتی احساس کنید، اما این حس به سرعت کمی خواهد شد و در طی ۳۵-۶۰ دقیقه بعد از انجام روش، می‌توانید آرامش خود را بازیابی کنید. پس از اتمام درمان، ماساژی به ناحیه اعمال می‌شود تا به تشتیمیل و جذب بهتر چربی کمک کند و نتایج بهتری بدست آید.

CoolSculpting با اعمال دمای منجمد به پوست، باعث خنک شدن سلول‌های زیر پوستی می‌شود. سلول‌های چربی سپس بلور شده و مرحله مرگ و از بین رفتن آنها یا آپوپتوز را تجربه می‌کنند. سلول‌های چربی به تدریج توسط بدن پردازش می‌شوند.

انجام جراحی تخلیه چربی بازو

جراحی تخلیه چربی بازو معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و ممکن است تا سه ساعت طول بکشد. به طور کلی، عمل شامل موارد زیر است:

  • پزشک یک برش روی سطح داخلی بازوی شما از زیر بغل تا مفصل زانو قرار می‌دهد. (گاهی اوقات، برش روی پشت بازو قرار می‌گیرد.)
  • چربی اضافی با لیپوساکشن (ساکشن چربی) حذف می‌شود که شامل قرار دادن یک لوله نازک (کانولا) در دپوزیت چربی است. چربی با یک پمپ جذب یا سرینج بزرگ خارج می‌شود.
  • عضلات زیرین با خیاطی تنگ شده و شکل بازوی بالا را تراکم و تعریف می‌کنند.
  • پوست اضافی بریده می‌شود.
  • برش‌ها با دوخت درمان می‌شوند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تخلیه چربی غبغب به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه کنید و مقالات ما را بخوانید. همچنین، برای رزرو نوبت مشاوره با تیم پزشکی ما، با شماره تلفن درج شده در سایت تماس حاصل کنید.

عوارض جراحی براکیوپلاستی

همه جراحی‌ها  با مشکلات و مخاطراتی همراه هستند. برخی از  آنها شامل موارد زیر باشد:

  • خطرات بیهوشی از جمله واکنش آلرژیک که در برخی موارد ممکن است مرگبار باشد.
  • خطرات جراحی از جمله خونریزی یا عفونت.
  • تشکیل لخته خون که ممکن است باعث مشکلات قلبی و عروقی خطرناکی مانند سکته قلبی، ترومبوز ورید ژرف یا سکته مغزی شود.
  • فروپاشی ریه.
  • تجمع مایع زیر زخم.
  • مرگ بافتی در طول زخم یا از دست رفتن پوست.
  • آسیب اعصاب حسی که ممکن است منجر به کاهش یا عدم حس در عضلات بازو یا حتی دست شود.
  • تورم طولانی مدت.
  • صدمه به بافت‌های زیرین مانند عضلات.
  • عدم تقارن پوست.
  • التهابی یا خارش.

مراقبت های بعد از تخلیه چربی بازو

حتما راهنمایی های پزشک خود را رعایت کنید، اما پیشنهادات عمومی برای مراقبت از خود شامل موارد زیر می شود:

  • بیشتر استراحت کنید.
  • همه دستورالعمل های مربوط به مراقبت از زخم خود را رعایت کنید.
  • حداقل یک ماه از ورزش شدید یا بارگیری سنگین خودداری کنید.
  • شاید نیاز داشته باشید تا لباس فشاری خود را برای چند هفته بپوشید.
  • هر گونه خونریزی، درد شدید یا علائم غیرعادی را به پزشک خود گزارش دهید.

دکتر کامبیز ایزدپناه متخصص جراحی زیبایی پلاستیک

نتیجه گیری

در نتیجه، تخلیه چربی لیفت بازو یک راه حل موثر برای بهبود شکل بدن و افزایش اعتماد به نفس است. با این حال، همانند هر عمل جراحی دیگری، ممکن است با خطرات و عوارضی مانند خونریزی و عفونت همراه باشد. لذا، برای تصمیم گیری مناسب، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و تمام گزینه های ممکن را بررسی کنید. شما می توانید با مطالعه مقالات مفید در وبسایت دکتر ایزدپناه به نشانی www.drkambiz-izadpnah.com، اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید. . همچنین برای مشاهده نمونه کارهای دکتر پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید