بدیهی است که زدن بعضی جاها دردناک تر از جاهای دیگر است، اما درد یک موضوع ذهنی است. چیزی که یک نفر فکر می کند خوب است ممکن است برای دیگری آزاردهنده باشد. بنابراین وقتی کسی از شما می پرسد که تاتو چقدر دردناک است، پاسخ دادن به این سوال دشوار است. لوازم تاتو مانند سوزن تاتو یا دستگاه تاتو تاثیر مستقیمی بر درد تاتو دارند.

با این حال، مطمئناً برخی از لکه‌ها برای تاتو دردناک‌تر از سایرین هستند. به همین دلیل ما این نمودار درد تاتو را درست کردیم. همچنین عوامل موثر بر درد تاتو، دردناک ترین و کم دردترین مکان ها برای انجام تاتو و به طور کلی نحوه کاهش درد تاتو را خواهید آموخت.

کم درد ترین مکان برای تاتو

وقتی صحبت از به حداقل رساندن درد تاتو به میان می آید، اولویت اول شما باید تمرکز روی چاق ترین قسمت های بدنتان باشد که فکر می کنید تاتو مورد نظرتان ممکن است خوب به نظر برسد. چربی بهترین دفاع در برابر درد ناشی از تاتو است، به استثنای چند مورد مانند پوسته زیر بغل و ران های گوشتی. مکان‌هایی مانند قسمت بیرونی ران‌ها، گوشت ساق پا، بازوهای بیرونی (دوسر بازو و ساعد)، انتهای عقب و سینه‌ها (حداقل برای خانم‌ها) همگی دارای بالشتک بیشتری برای جذب ضربه سوزن‌های تاتو هستند. که تاتو در یکی از این نواحی را کمتر از تاتو در جای دیگر دردناک می کند.

دومین ردیف از مکان هایی که کمترین درد را برای تاتو دارند شامل شانه (ترجیحاً دور از تیغه شانه)، قسمت بالای شانه/پایین پشت گردن (دور از ستون فقرات)، قسمت پایین کمر و معده است. این بدان معنا نیست که انجام تاتو در یکی از این نواحی ضرری ندارد، فقط به احتمال زیاد تاتو در جای دیگری روی بدن شما آسیب بیشتری خواهد داشت.

دردناک ترین نقطه برای تاتو

 

دردناک ترین مکان ها برای تاتو

اگر چربی‌ترین قسمت‌های بدن شما کمترین درد را برای تاتو دارد، منطقاً استخوان‌دارترین قسمت‌های بدن شما از دردناک‌ترین مکان‌ها برای تاتو خواهد بود. با این حال، مناطقی که سوزن تاتو مطمئناً به استخوان ضربه می زند، تنها نقاط حساس برای انجام تاتو نیستند. به عنوان مثال، زیر بغل و پشت زانوها دقیقاً استخوانی نیستند، اما در مورد دردناک ترین مکان ها برای انجام تاتو در صدر جدول قرار دارند.

لیست زیر شامل تمام دردناک ترین قسمت های بدن است که تاتو می شود، از بیشترین تا کم دردترین برای یک فرد معمولی. به خاطر داشته باشید که هر کس متفاوت است. برخی از افراد در برخی از این قسمت‌های بدن گوشت بیشتری نسبت به سایرین دارند، و برخی دیگر در این قسمت‌های حساس حساس نیستند. این لیست فقط باید به عنوان یک راهنما استفاده شود، نه به عنوان کلمه قطعی در مورد دردناک ترین مکان ها برای انجام تاتو. اطلاعات زیر هر قسمت از بدن فهرست شده نیز به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چرا تاتو این قسمت های بدن بسیار دردناک است.

قفسه سینه

تقریباً هر طرفدار تاتو که در چندین مکان حساس تاتو می کند به شما خواهد گفت که قفسه سینه یکی از دردناک ترین مکان ها برای انجام تاتو است. چند دلیل برای آن وجود دارد. اولاً، پوست، ماهیچه و چربی بسیار کمی در این ناحیه وجود دارد تا در برابر سوزن‌های تاتو با حرکت سریع، بالشتک ایجاد کند. دوم، هر بار که نفس می کشید، قفسه سینه شما منبسط و منقبض می شود. ترکیبی از حرکت و حداقل بالشتک یک دستور العمل برای درد در هنگام تاتو کردن قفسه سینه شما است. نکته منفی دیگر این ناحیه این است که تقریباً همیشه با لباس پوشانده شده است، که می تواند پوست تاتو شده شما را با اصطکاک مداوم در طول فرآیند بهبود تحریک کند.

زیر بغل

پوست زیر بغل فوق‌العاده حساس است، احتمالاً به دلیل وجود تمام غدد در این ناحیه و همچنین به دلیل وجود عصب زیر بغل، که اطلاعات حسی را بین ستون فقرات گردنی (بالایی)، زیر بغل و دلتوئید (عضلات شانه) و سه سر (عضلات بازو). این یک عصب اصلی است، بنابراین جای تعجب نیست که وقتی ناحیه اطراف آن تاتو می شود، بدن شما را تحریک می کند تا درد بسیار زیادی را ثبت کند.

آرنج داخلی

عصب اولنار و عصب مدین دو تا از سه عصب اصلی بازوی شما هستند و هر دو مستقیماً روی آرنج داخلی قرار دارند. بعلاوه، آرنج داخلی کمترین بالشتک را بین این دو عصب اصلی و سطح پوست شما فراهم می کند. هنگامی که هر یک از عصب ها (به ویژه عصب اولنار) تحت فشار قرار می گیرد، می تواند باعث بی حسی یا درد در آرنج، دست، مچ دست یا انگشتان شما شود. این بدان معناست که هر بار که با سوزن‌های تاتو و دیگر لوازم تاتو به آرنج داخلی ضربه می‌زنید، سیگنال‌های درد از بازو و مغز شما پخش می‌شود و باعث می‌شود که نه تنها در ناحیه نزدیک، بلکه احتمالاً در کل بازو و دست نیز درد را تجربه کنید. وجود عصب اولنار و عصب مدیان چیزی است که آرنج داخلی را به یکی از دردناک ترین مکان ها برای انجام تاتو تبدیل می کند.

پشت زانو

عصب سیاتیک یکی از طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین اعصاب منفرد در بدن است و مستقیماً از پشت پای شما از ستون فقرات کمری (پایینی) عبور می‌کند. فاصله بین سطح پوست شما و عصب سیاتیک در پشت زانو کمتر است، که احتمالاً این مکان را به یکی از دردناک‌ترین مکان‌ها برای تاتو تبدیل می‌کند.

 

 

کشاله ران و اندام تناسلی

همانطور که همه ما می دانیم، اندام تناسلی ما برخی از حساس ترین قسمت های بدن ما هستند که به شدت الکتریسیته هستند. دسته‌هایی از اعصاب در کلیتوریس و آلت تناسلی وجود دارند که برای رساندن جریان خون، ثبت تحریک و کمک به فرآیند تولید مثل در نظر گرفته شده‌اند. اگرچه ممکن است به نظر برسد که ناحیه کشاله ران بالای نواحی زیرین ما تا حدودی قسمت گوشتی‌تر بدن نسبت به سایر نواحی است، تاتو کمتر از اندام تناسلی شما دردناک نیست، زیرا اعصاب بسته‌شده اندام تناسلی از طریق دستگاه تناسلی رد می‌شوند.

کم درد ترین مکان برای تاتو

سر / صورت

مهم نیست که گونه های شما چقدر چاق هستند، واقعیت این است که چربی کمی در بیشتر قسمت های سر و صورت وجود دارد. هنگامی که این قسمت از بدن خود را تاتو می کنید، سوزن های تاتو به ناچار در نقطه ای به استخوان برخورد می کنند. بدتر از آن، سر در مرکز عصبی قرار دارد – محل 12 جفت عصب جمجمه ای است که مغز را با سر، گردن و تنه متصل می کند. چشم‌ها، گوش‌ها، بینی و جوانه‌های چشایی شما همگی به این مجموعه اعصاب تکیه می‌کنند تا جزئیات حسی را در مورد آنچه می‌بویید، می‌چشید، می‌شنوید و می‌بینید را منتقل کنند. هنگامی که سر یا صورت خود را تاتو می کنید، هر تعداد از این 12 عصب اصلی ممکن است برای ارسال سیگنال های درد به مغز شما تحریک شود. با آن روبرو شوید، سر و صورت شما ممکن است برای تاتو بیش از حد حساس باشد! این ممکن است برای بهترین باشد، زیرا تاتو های سر و صورت هنوز از کمترین تاتوهایی هستند که از نظر اجتماعی قابل قبول نیستند ، به ویژه در محیط های حرفه ای.

بازوی داخلی

عصب اولنار و عصب مدیان که در قسمت «آرنج داخلی» در بالا توضیح داده شده است، تمام قسمت زیرین بازوی شما را امتداد می‌یابد و کل این ناحیه را به شدت به تاتو حساس می‌کند. این دو عصب مستقیماً از قسمت گوشتی داخلی بازوی شما عبور می کنند و این ناحیه را به دومین قسمت دردناک بازو تبدیل می کنند که بعد از آرنج داخلی تاتو شده است. برخی از افراد نمی توانند ناراحتی ناشی از تاتو این ناحیه را تحمل کنند، این یکی از دلایلی است که باعث می شود تاتوهای 3/4 دور بالای بازو را مشاهده کنید. (دلیل دیگر این است که این ناحیه به دلیل اصطکاک مداوم بین بازو و تنه بیشتر در معرض خطر محو شدن است، به علاوه کمتر قابل مشاهده است.) در مورد قسمت پایین بازو، بهتر است قسمت بیرونی ساعد خود را تاتو کنید. نسبت به داخل عصب شعاعی تنها یکی از سه عصب بازوی شماست که روی آن ناحیه می‌گذرد، که باعث می‌شود ساعد خارجی برای تاتو کمتر از هر قسمت داخلی بازو درد داشته باشد.

گلو/گردن و ترقوه

هشت عصب نخاعی از نخاع گردنی (فوقانی) منشعب می شوند و شبکه ای از اعصاب به نام شبکه گردنی را در قسمت فوقانی ستون فقرات تشکیل می دهند. این اعصاب همراه با 12 عصب جمجمه‌ای که در قسمت «سر/صورت» در بالا توضیح داده شد ، اتصالات زیادی بین مغز و پوست و عضلات سر و گردن ایجاد می‌کنند. با مجموع 20 عصب اصلی در ناحیه گلو، گردن و ترقوه، جای تعجب نیست که این ناحیه برای انجام تاتو بسیار حساس است.

پشت گردن تا دو طرف ستون فقرات یکی از کم دردترین مناطق بدن است که تاتو شده است، اما قسمت جلویی گردن داستان دیگری است. جلوی گردن توده عضلانی بسیار کمتری نسبت به پشت دارد، چربی کمی دارد و پایانه های عصبی زیادی دارد که این قسمت را به یکی از حساس ترین مناطق بدن برای تاتو تبدیل می کند. ترقوه نیز به ویژه حساس است زیرا استخوان‌ها به سطح پوست نزدیک هستند، علاوه بر وجود اعصاب بسیار.

دست و پا

دست ها و پاها از نظر درد و ساییدگی روی تاتو از بدترین نقاطی هستند که می توان تاتو کرد. تمام عصب‌های اصلی بدن در اندام‌های ما به پایان می‌رسد، به‌علاوه این‌ها نواحی فوق‌استخوانی هستند، به همین دلیل است که دست‌ها و پاها از دردناک‌ترین مکان‌ها برای تاتو هستند. ما همچنین از دست ها و پاهای خود برای انجام هر کاری از غذا خوردن گرفته تا حرکت از نقطه A به نقطه B و فراتر از آن استفاده می کنیم. تمام این فعالیت‌ها باعث می‌شود تا تاتو‌هایی که روی دست‌ها و پاها قرار می‌گیرند، اغلب به چندین جلسه تاتو و لمس کردن نیاز دارند تا درست انجام شوند، به‌ویژه برای تاتو‌هایی که دور انگشتان دست و پا می‌پیچند. فقط اصطکاک زیادی بین انگشتان ما وجود دارد و عمق کمی برای تاتو جوهر عمیق در هر قسمت از دست و پا وجود دارد که تاتو‌ها در این نواحی تمایل دارند به سرعت ساییده شوند و محو شوند.

تیغه های شانه

در بالای بسیاری از اعصاب اصلی که از این ناحیه از بدن عبور می کنند، تیغه های شانه ما معمولاً استخوانی هستند. تاتو در اطراف تیغه شانه ممکن است نسبت به سایر نواحی خیلی ناراحت کننده نباشد، اما اگر سوزن های تاتو در هر نقطه به خود تیغه برخورد کنند، سطح درد شما احتمالاً افزایش می یابد.

ستون فقرات

ستون فقرات ما تقریباً منحصراً از استخوان ها و اعصاب تشکیل شده است، و با نزدیک شدن نخاع به پوست، تاتو کردن ناحیه فوق العاده دردناکی است. قرار دادن طرح‌های تاتو در دو طرف ستون فقرات باعث می‌شود تا تاتو روی پشت شما در مقایسه با تاتو ستون فقرات شما بسیار راحت‌تر باشد.

کلاهک زانو

سطوح غضروف در کلاهک زانو ما در واقع هیچ پایانه عصبی در خود ندارند، اما تمام بافت‌ها و استخوان‌های اطراف غضروف کلاهک زانو اینگونه هستند و کاملاً قادر به ارسال سیگنال‌های درد به مغز هستند. وقتی کلاهک زانو و نواحی اطراف آن را تاتو می‌کنید، باید هم با ناراحتی ناشی از برخورد سوزن‌ها به استخوان و هم با «غلغلک دادن» سوزن‌ها به پایانه‌های عصبی اطراف به ناخوشایند برخورد کنید.

مچ پا

اعصاب این قسمت از بدن نقش بسیار متفاوتی نسبت به اعصاب قسمت بالایی بدن دارند. این اعصاب در درجه اول بر حرکت و تعادل متمرکز هستند، اما اعصاب اعصاب هستند، به این معنی که می توانند سیگنال های درد را نیز منتقل کنند. علاوه بر این، هیچ لایه چربی روی مچ پا اکثر افراد وجود ندارد و سوزن های تاتو روی استخوان هرگز احساس خوبی ندارند. اگر تاتو مچ پای شما به پشت روی تاندون آشیل یا پایین به سمت قوس پای شما کشیده شود، حتی انتهای عصبی بیشتری وارد عمل می شود و باعث می شود که مچ پا به قسمت بسیار ناراحت کننده بدن برای تاتو تبدیل شود.

ساق پا

اعصاب اصلی که از شبکه کمری (دسته ای از اعصاب در قسمت تحتانی ستون فقرات) به پایین پا می رسد عبارتند از اعصاب پوستی فمورال، انسداد، صافن و جانبی فمورال. این اعصاب اصلی به دسته هایی از اعصاب کوچکتر منشعب می شوند تا ماهیچه های خاصی را تحریک کنند و چیزهایی مانند درد را حس کنند. عصب صافن عصب است که بیشتر در ساق پا وارد عمل می شود که در مقایسه با پشت گوشتی ساق پا نیز معمولاً استخوانی است. ترکیب بسیاری از پایانه های عصبی و استخوان نزدیک به سطح پوست، ساق پا را به یکی از دردناک ترین مکان ها برای تاتو تبدیل می کند.

قفسه سینه

حتی برای خانم‌ها، لکه‌هایی روی سینه وجود دارد که تاتو آن‌ها می‌تواند بسیار دردناک باشد، زیرا پایانه‌های عصبی زیادی که در آنجا یافت می‌شوند و استخوانی بودن نواحی بالا و پایین سینه‌ها. قفسه سینه ممکن است یکی از کم دردترین مکان‌ها برای تاتو باشد، اما هنوز هم ناحیه‌ای برای تاتو سخت‌تر از ساق پا، کمر، باسن و بیرونی بازوها است.

بالای ران

چهار عصب اصلی وجود دارد که از پاها عبور می کنند. شاخه های عصب فمورال و عصب پوستی فمورال در سرتاسر ران دیده می شود و آن را به مکانی ناراحت کننده برای تاتو تبدیل می کند و قسمت داخلی ران حساس ترین است. ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، زیرا ران‌های ما در مقایسه با سایر نواحی بدن نسبتاً گوشتی هستند، اما تعداد کمی از نقاط “ایمن” برای تاتو در این ناحیه وجود دارد. قسمت بالای ران، روی عضله چهار سر، احتمالاً کمترین دردناکی برای تاتو در مقایسه با قسمت داخلی ران یا پشت ران است، جایی که عصب سیاتیک نیز وارد عمل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید