همواره پیشرفت علم و تکنولوژی منجر به ابداع روش‌های جدید برای مدیریت بهتر شرایط کاری بشر شده است. برای مثال سیستم پنوماتیک در دندانپزشکی و یا حتی برای تهیه ساز‌های موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم هوای موجود در اتمسفر را جذب کرده، فشرده می‌کند و اکنون این هوای فشرده، به فعال شدن سیستم پنوماتیک کمک خواهد کرد. قطعاً انتخاب بهترین برند پنوماتیک تضمین‌کننده کیفیت کاری شما خواهد بود. اما برای این که بتوانید بهترین برند پنوماتیک را انتخاب کنید باید با قسمت‌های مختلف سیستم و عملکرد آن‌ها آشنا باشید و سپس به سراغ برند‌هایی بروید که از کیفیت طراحی سیستم‌های آن‌ها مطمئن هستید.

جک پنوماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

همانگونه که گفته شد اساس فعالیت سیستم پنوماتیک، ورود هوای فشرده در داخل سیستم است. جک پنوماتیک یا همان سیلندر پنوماتیک با کمک همین هوای فشرده فعال می‌گردد. زمانی که هوا فشرده شده به قسمت جک می‌رسد، در پشت سیلندر جمع می‌شود و در نهایت باعث حرکت صفحه متصل به شفت جک خواهد شد. در واقع نقش جک پنوماتیک جابجایی و انتقال نیروی خطی در داخل سیستم پنوماتیک است. ممکن است بعد از مدتی جک پنوماتیک خراب شده و شما به یک جک باکیفیت برای راه‌اندازی مجدد سیستم پنوماتیک نیاز دارید.

در این زمان است که باید بهترین برند پنوماتیک را بشناسید. اما حتماً این سؤال برای شما به وجود آمده است که چگونه می‌توان در بین برند‌های مختلف یک جک پنوماتیک عالی را انتخاب کرد؟ به سایت‌های فروشگاهی مختلف مانند فارکو پنوماتیک مراجعه کنید. در این سایت‌ها باید در کنار معرفی هر یک از لوازم و تجهیزات پنوماتیک، مشخصات کامل آن‌ها جنس متریال به کار رفته در جک و در نهایت قیمت به روز آن‌ها گزارش شده باشد. این اطلاعات، همانند یک راهنمای کامل برای رسیدن به بهترین برند پنوماتیک به شما کمک می‌کنند.

منظور از اتصالات پنوماتیک چیست؟

مجموعه اتصالات پنوماتیک منجر به شکل‌گیری ارتباط بین قسمت‌های مختلف سیستم می‌شود و در نتیجه سیستم پنوماتیک می‌تواند عملکرد نهایی خود را ارائه کند. اگر این اتصالات به صورت استاندارد در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند، در نهایت یک سیستم ‌ایمن با بهترین کارایی را در اختیار خواهید داشت. همچنین وجود این اتصالات باعث می‌شود فرآیند فشرده‌سازی هوا و حرکت آن به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. از طرف دیگر شما بتوانید این فشار هوا را به راحتی کنترل کنید.

از آنجایی که از سیستم پنوماتیک در انواع صنایع شامل داروسازی، دندانپزشکی، خودروسازی و موارد دیگر استفاده می‌شود بنابراین باید هر از گاهی اتصالات پنوماتیک را به طور کامل بررسی کنید تا در صورت بروز نقص، سریعا تعمیرات انجام گیرد. یکی از ویژگی‌های بهترین برند پنوماتیک این است که خدمات پس از فروش را برای شما ارائه می‌کند. بنابراین اگر نیاز به بازبینی سیستم پنوماتیک برای کنترل اتصالات پنوماتیک باشد، باید برند مربوطه حتماً خدمات لازم را برای شما ارائه نماید.

کاربرد واحد مراقبت پنوماتیک

هوایی که به داخل سیستم پنوماتیک وارد می‌شود باید کاملاً تمیز و عاری از آلودگی باشد. ولی متأسفانه هوای موجود در اتمسفر مملو از آلاینده‌ها و همچنین گرد و غبار است و این موضوع در فصل زمستان تشدید می‌شود. به همین دلیل ما به واحد مراقبت پنوماتیک برای افزایش عملکرد سیستم‌های پنوماتیک نیاز داریم. در واقع این واحد مسئول مراقبت از هوای فشرده‌ای است که قرار است وارد سیستم پنوماتیک شده و با اتصالات آن در ارتباط باشد. واحد‌ مراقبت پنوماتیک از فیلتر، رگلاتور و روغن زن تشکیل شده‌ است که در نهایت باعث پاکسازی هوا و تنظیم فشار هوا می‌شود. بنابراین زمانی که از سیستم پنوماتیک استفاده می‌کنید باید هر از گاهی واحد مراقبت پنوماتیک  را بازبینی کنید. در صورتی که کارایی فیلتر پایین آمده و یا سایر اجزای واحد مراقبت طول عمر مفید خود را از دست داده‌اند، باید تعمیر و عیب‌یابی انجام شود چون اگر عملکرد واحد مراقبت پنوماتیک افت کند قطعاً طول عمر مفید سیستم پنوماتیک کاهش خواهد یافت. بهترین برند پنوماتیک ارائه کلیه خدمات پس از فروش شامل راه‌اندازی و بازبینی دوره‌ای سیستم پنوماتیک را بخشی از وظایف خود می‌داند.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم چند فاکتور مهم که کمک می‌کنند شما بتوانید به بهترین برند پنوماتیک برسید را بیان کنیم. زمانی که بدانید برند مربوطه و نمایندگی‌های تحت نظر آن در ارائه خدمات پس از فروش همانند کنترل واحد مراقبت پنوماتیک، وضعیت اتصالات پنوماتیک و ارائه قطعاتی همانند جک پنوماتیک کوتاهی نمی‌کند، برای خرید از این برند هیچ تردیدی نخواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً خدمات سایت فارکو پنوماتیک را به طور کامل بررسی کنید و حتی کیفیت کاری ما را با سایت‌های دیگر مقایسه نمایید. این مقایسه به انتخاب شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید