یکی از مهمترین قطعات در سیستم الکتریکی یک ماشین باتری آن است که در اصل به آن قلب ماشین می گویند و وظیفه آن تامین و ذخیره انرژی الکتریکی است که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی خرید باتری ماشین می پردازیم.

باتری ماشین چیست و چه وظیفه ای دارد؟

برای درک بهتر از موضوع خرید باتری ماشین باید با باتری ماشین آشنا باشید که اگر باتری ماشین درست کار کند ماشین روشن می شود و در اصل وظیفه آن ذخیره کردن انرژی الکتریکی برای روشن کردن خودرو است. باتری دارای اندازه ها و انرژی متفاوت است و تمام مشخصات و اطلاعات یک باتری در روی آن درج شده است. وجود یک باتری با کیفیت و مناسب باعث افزایش کارایی و عملکرد خوب یک ماشین می شود. یک باتری مناسب دارای مشخصات کامل هک شده در روی باتری است که هنگام خرید باید به آن دقت کنید. یک باتری خوب و برند معتبر به مدت طولانی کار می کند ولی باتری های بدون کیفیت خیلی زود خراب و فاسد می شوند.

هنگام خرید باتری ماشین باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در هنگام خرید باتری ماشین باید به نکات زیر توجه کرد:

اندازه باتری

از فاکتورهای مهم که در ساخت یک باتری در نظر گرفته می شود طول ، عرض و ارتفاع آن است. کوچک بودن باتری باعث خرابی زود هنگام باتری و بزرگ بودن باتری باعث آسیب رسیدن به قطعات موتوری ماشین می شود. بنابراین اندازه باتری برای یک خودرو گزینه بسیار مهمی است.

اتمی یا اسیدی بودن باتری

برای خرید یک باتری ماشین مناسب باید به نوع باتری یعنی خشک بودن یا تر بودن آن توجه کرد. بهترین نوع باتری ماشین که  طول عمر بالایی دارد نوع اتمی است که از نوع اسیدی بهتر است. از دیگر ویژگی های باتری اتمی نگهداری طولانی مدت آن است و آلودگی کمتری تولید می کند.

باتری های اتمی یا خشک حدود ۳ تا ۵ سال عمر می کنند ولی باتری اسیدی حدود ۲ سال کار می کنند و جزو باتری های تر است ولی کیفیت آن پایین تر از باتری اتمی است. امروزه به دلیل کیفیت بالا و مقرون به صرفه بودن از باتری های اتمی بسیار استفاده می شود.

مارک و برند باتری

یکی دیگر از مهمترین نکات برای  خرید یک باتری مناسب مارک و نوع برند باتری است که به آن آمپراژ باتری هم می گویند که در ایران انواع باتری شناخته شده تولید می شود که همه دارای بهترین برند و استاندارد هستند و از بالاترین کیفیت برخوردار می باشند که البته باتری های خارجی هم دارای برندهای معتبر می باشند ولی امروزه خرید باتری ایرانی برای ماشین ها بسیار مناسب است و از هزینه های بسیاری جلوگیری می کند.همچنین برند معتبر یک باتری باعث بالا رفتن کیفیت باتری و افزایش طول عمر آن می شود و باتری های با برند معتبر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش  هستند. بهترین انتخاب برای خودروهای ایرانی باتری دارای برند معتبر می باشد که از پر فروش ترین باتری ها در بازار است.

انتخاب باتری ماشین مناسب

خرید باتری ماشین باعث افزایش کارایی باتری و کاهش هزینه ها می شود. در انتخاب باتری باید به مشخصات خودرو مانند میزان آمپراژ ، قدرت دینام و اندازه باتری توجه کرد . باتری اتمی بهترین گزینه برای افرادی است که در آب و هوای گرم زندگی می کنند و باتری اسیدی برای آب و هوای سرد بسیار مناسب است. همچنین بهترین باتری بستگی به وزن آن دارد چون وزن باتری به سرب موجود در آن بستگی دارد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت باتری

یکی از عوامل بسیار مهم که بر قیمت تاثیرگذار است ایرانی یا خارجی بودن باتری است که باتری های ایرانی دارای بالاترین کیفیت و استاندارد هستند و از خرید این باتری های ایرانی بسیار استقبال شده است. از دیگر موارد تاریخ تولید باتری است که اگر تاریخ مصرف آن گذشته باشد از این باتری نباید استفاده کرد و در اصل باتری فاسد شده است. نوع باتری هم در قیمت تاثیر دارد چون باتری اتمی دارای کیفیت بهتر و قیمت آن بالاتر نسبت به باتری اسیدی دارد. تکنولوژی ساخت باتری هم در قیمت موثر است که اگر تکنولوژی بالاتر باشد کیفیت آن بالاتر و باعث بازدهی بالای باتری می شود. بنابراین عوامل بسیاری در قیمت باتری تاثیرگذار هستند.

سخن پایانی

باتری ماشین یکی از مهمترین اجزای الکتریکی یک خودرو است که نقش اساسی در روشن شدن موتور دارد و بهترین نوع باتری باعث افزایش کیفیت و عملکرد بالای خودرو می شود. برای خرید باتری ماشین میتوانید به سایت تک استارت مراجعه فرمایید.

/

دیدگاهتان را بنویسید