نظم در ظاهر ابزارالات برقی جزو ضرورت های یک خانه، با دکوراسیون پیاده سازی شده می باشد. به همین منظور همیشه باید از شلختگی در نگهداری کابل و سیم سیار و .. دوری کرد. بهترین کار استفاده از بست های نگه دارنده کابل و همچنین استفاده از داکت و کانال کشی برای پنهان کردن اداپتور و سیم های تلویزیون و سایر لوازم برقی است.

ایده هایی برای پنهان کردن کابل ها در پشت تلویزیون

نگهدارنده های زیپدار

می توانید تمام سیم ها را کنار هم قرار دهید و یک سیم پهن بزرگ بسازید. آنها را در یک کیسه مخصوص قرار دهید که انعطاف پذیر باشد و بتوانید زیپ آن را ببندید. معمولا این کیف ها در رنگ های مختلف موجود هستند که نوع تیره آن ها تیرگی رشته ها را روشن نمی کند.

از جعبه مخصوص استفاده کنید

برخی از جعبه ها برای قرار دادن سیم و کابل طراحی شده اند. بنابراین می توانید کابل ها را داخل این جعبه جا داده و درب جعبه را ببندید. در چنین شرایطی شما راحت هستید. این جعبه ها معمولا از پلاستیک ABS ساخته می شوند.

طبقه بندی سیم ها

اگر از سیم های در هم پیچیده خسته شده اید؛ شما می توانید کابل ها را خودتان مرتب کنید. مثلاً دور تا دور یک ماسوره بپیچید یا بچینید و با نخ بسیار نازکی بپیچید تا از هم نپاشد و دوباره تکان نخورد.

انتخاب سیم های کوتاه برای تلویزیون

اگر از کابل های بلند ناراحت هستید، کابل های کوتاه را برای تلویزیون انتخاب کنید تا کابل های بلند پشت تلویزیون جمع نشوند و درهم ریختگی ایجاد نکنند.

قرار دادن تلویزیون در نزدیکی پریز

بسیار مهم است که تلویزیون خود را در مقابل پریز قرار دهید تا کابل مستقیماً وارد پریز شود. در این صورت نیازی نیست سیم ها را به قسمتی از خانه بکشید و سپس وصل کنید. در نتیجه، همه چیز مرتب به نظر می رسد و رشته ها درهم و برهم نیستند.

پنهان کردن سیم ها در داکت

می توانید از کانسیلرهای ریلی داخل دیوار که کانال های مخصوص کابل هستند استفاده کنید و تمام سیم ها را داخل آن قرار دهید. در این حالت کابلی روی زمین باقی نمی ماند.

سیم ها را به سمت بالا جمع کنید

اگر تلویزیون شما درست در مقابل پریز قرار دارد، مهم است که کابل ها را بچسبانید تا چیزی روی زمین نیفتد. در این حالت سیم ها رو به بالا و پشت تلویزیون هستند و هیچ بهم ریختگی روی زمین وجود ندارد.

استفاده از دیوار کاذب

می توانید یک تکه دیوار کوچک با مقداری آجر مصنوعی یا هر ماده ای که مناسب می دانید بسازید تا کابل ها را پشت تلویزیون خود پنهان کنید. فقط به یاد داشته باشید که این قطعه دیواری دارای طرح و رنگ جذابی است تا به یک دکور خوب تبدیل شود.

استفاده از سه راهی روی دیوار

وقتی سه راهی پشت تلویزیون روی زمین باشد، سیم‌ها روی زمین بیشتر نمایان می‌شوند. می توانید سه راهی را روی دیوار نصب کنید تا هیچ سیمی نیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید