سفر بهترین راه برای استراحت و دور شدن از مشغله های زندگی است. اما ممکن است سفر به نقاط دور یا مسافرت در موقعیت های حساس، استرس و نگرانی برای شما به وجود بیاورد یا حتی بعضی افراد بی دلیل قبل از سفر مضطرب میشوند. این استرس میتواند لذت سفر شما را از بین ببرد و تجربه شیرین شما را تلخ کند. برای دور شدن از این استرس و راحتی در سفر راهکار هایی را برای شما آورده ایم.

کاهش استرس سفر به نقاط مختلف:

تا حد امکان منظم باشد

قبل از سفر باید کارهای مختلفی مانند بستن چمدان و تهیه وسایل لازم، رزرو هتل، اجاره ماشین یا ماشین برای رفت و آمد انجام دهید.

حواس خود را پرت کنید

استرس قبل از سفر می تواند شما را از خود دور کند. بهترین راه این است که با انجام تمرینات تنفسی یا تمرکز حواس یا حتی انجام کارهایی مانند خواندن کتاب، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش، ذهن خود را آرام کنید و حواس خود را از عوامل استرس زا دور کنید.

در زمان ها و مناسبت های خاص سفر نکنید

البته ما همیشه نمی‌توانیم زمان دقیق سفر را پیش‌بینی کنیم. اما چیزی که می توان برای ما تصمیم گرفت این است که در روزهای تعطیل پشت سر هم سفر نکنیم زیرا همه جا شلوغ است و ممکن است نتوانیم برخی از کارها را از قبل آماده کنیم و همه شرایط را در نظر بگیریم و این باعث استرس می شود.

لوازمی که به شما آرامش میدهد را همراه داشته باشید

همه شما می خواهید سفر خود را به گونه ای پیش ببرید که در یک زمان خاص در مکانی که دوست دارید؛ و به همین دلیل است که گاهی اوقات دچار استرس می شوید. همراه داشتن وسایل لازم برای مراقبه در سفر کافی است. به عنوان مثال، با هدفون به موسیقی آرامش بخش گوش دهید تا از خلا دور شوید و دوباره احساس خوبی داشته باشید.

محرک های استرس زا را بشناسید

تمام تلاش خود را بکنید تا بفهمید چه چیزی باعث اضطراب قبل از سفر شما می شود. این می تواند به شما کمک کند مهارت های کاهش اضطراب را در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید تمرین کنید، که به نوبه خود به کاهش استرس سفر شما کمک می کند.

ذهن خود را مثبت نگه دارید

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای کاهش استرس سفر انجام دهید حفظ آرامش و داشتن یک ذهنیت مثبت است. وقتی نگران سفر هستید، از نظر فیزیکی احساس ناراحتی می کنید. پس قبل از سفر مراقب جسم و روح خود باشید; ورزش منظم، خوردن وعده های غذایی سالم و خواب کافی به شما کمک می کند.

حتما پشتیبان داشته باشید

حتی با برنامه ریزی دقیق، استرس سفر همچنان بسیار بالا خواهد بود. شما باید از کسی کمک بگیرید؛ کسی که قبلا در این سفر بوده است، می تواند به سوالات و مشکلات شما به خوبی پاسخ دهد و مانند یک حامی باشد.

روی استرس خود کار کنید

استرس با گذشت زمان بدتر می شود. باید به دنبال راه حل های درمانی باشید. باید منبع استرس خود را پیدا کنید. وقت بگذارید و به موقع آن را درمان کنید تا در سفرهای بعدی احساس بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید