فصل پاییز بخاطر زیبایی های متفاوتی که به طبیعت میبخشد و آب و هوای خنک و دوست داشتنی اش از دید خیلی از سفر دوستان و گردشگران ،بهترین زمان برای مسافرت است.

مکان های بکری در کشورمان وجود دارد که در پاییز طبیعت زیبا و بینظیری دارند و مناسب سفر در پاییز هستند.چند تا از بهترین مقصد های پاییزی در ایران را از انواع مختلف برای شما در اینجا گرد آوری کرده ایم.

جنگل ابر

جنگل ابر یکی از مقاصد اصلی برای گردش های عاشقانه پاییزی در فضای باز بوده است. جنگل ابر در 45 کیلومتری شمال شاهرود و 12 کیلومتری روستای ابر در جاده شاهرود به آزادشهر قرار دارد. این جنگل‌ها بخشی از قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان با قدمت میلیون‌ها سال است و دوره سوم زمین‌شناسی، جنگل‌های هیرکانی که قدمت آن به دوره ژوراسیک می‌رسد، حاوی گونه‌های گیاهی و جانوری بسیاری است و همیشه خاطره‌انگیزترین منظره برای عکس را ارائه می‌کند.

جنگل ناهار خوران

ناهار خوران یکی از مقاصد بکر طبیعت گردی در فصل پاییز ایران است که بیش از 300 هکتار وسعت دارد. این جنگل راه زائران خانه خدا برای صعود به عربستان بوده و ظاهراً محلی برای استراحت و صرف غذا بوده است.

درختان مر، افرا پلت، نامدار، گیلاس وحشی، آزاد، خرمندی و بوته های تمشک، کله خاص، ازگیل و بلوط قطور و جانورانی مانند آهو، کایوت، خفاش، روباه، راسو و جغد از پوشش گیاهی و جانوری این جنگل هستند.

اسالم به خلخال

یکی از رویایی ترین نقاط ایران که در پاییز هزار و یک رنگ را می توان در آن تماشا کرد، جاده اسلام به خلخال است.

این جاده 70 کیلومتری که در هر چهار فصل سال باشکوه است، بخشی از بهشت ​​روی زمین ایران محسوب می شود. این جاده از گیلان شروع و به حلال در جنوب اردبیل، استانی سرسبز و دلفریب ختم می شود.

دشت لار

دشت لار واقع در دامنه قله دماوند با زیبایی بی نظیرش در شهرستان لاریجان از توابع شهرستان عامل استان مازندران است.

این دشت زمانی محل فرار پادشاهان از گرما بوده است. در دشت لار تنوع گیاهی و جانوری بسیار زیاد است و می توان ریشه گیلاس، آویشن، کاسنی و شیرین بیان را در آن یافت.

حیوانات زیادی از جمله پلنگ، گرگ، روباه، عقاب طلایی، افعی، مارمولک، خرس قهوه ای، گراز وحشی، بز، قوچ، میش و آهو در این دشت وجود دارند. دشت لار از شمال به کوه های نور مازندران، از شرق و شمال شرق به کوه دماوند، از جنوب شرق به ایرا، دماوند و پل عامل، از جنوب به افجه، امامه و لواسان و از غرب به خاتون امتداد دارد. دشت لار با گل‌ها و شقایق‌های زرد متعدد و وجود چشمه‌های فراوان جذابیت خود را حفظ کرده است.

پاییز در لرستان

یکی از زیباترین استان های پاییز، استان لرستان، عروس آبشارهای ایران است.طبیعت زیبای لرستان برای گردشگران پاییزی بسیار دیدنی و بی نظیر است.

آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبای این استان است که در شهرستان درود واقع شده است. این آبشار بیش از 45 متر ارتفاع دارد و به عنوان یکی از آثار طبیعی لرستان در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است. جنگل های پوشیده از بلوط اطراف این آبشار زیبایی متفاوتی دارند. برای رفتن به روستای بیشه به سمت خرم آباد حرکت کرده و پس از طی 50 کیلومتر به این منطقه زیبا خواهید رسید.

روستای سرخ ابیانه

یکی از بهترین گزینه ها برای یک سفر یک روزه و دیدن طبیعت و تاریخ در کنار هم، سفر به روستای سرخ ابیانه است. ابیانه روستایی تاریخی زیبا در دامنه کوه اکبابا و در روستای برزرود شهرستان نطنز در استان اصفهان واقع شده است. ابیانه در 70 کیلومتری جنوب شرقی کاشان و 40 کیلومتری شهر نطنز قرار دارد. این روستا دارای چندین بنای تاریخی و سبک معماری منحصر به فرد بومی است که آن را در زمره مشهورترین روستاهای ایران قرار داده است.

کویر ورزنه

کویر ورزنه با وسعتی بیش از 1000 کیلومتر در جایی بین یزد و اصفهان و در حدود 100 کیلومتری اصفهان در شهر ورزنه قرار دارد. تپه‌های ماسه‌ای مختلف که در اثر فرسایش بادی به وجود آمده‌اند، یکی از زیباترین تصاویر طبیعت کویر ورزنه است. شکل داده تنها صدایی که سکوت و آرامش را در این کویر می شکند باد است.

آب گرم لاویج

در دامنه‌های البرز استان مازندران، روستایی زیبا در شهر کوچک چمستان وجود دارد که بیش از هر شهر منطقه معروف است و جنگل‌های رنگارنگ و طبیعت بی‌نظیر آن مسافران پاییزی را به خود جذب می‌کند. آب گرم لاویج با املاح معدنی و خواص گوگردی خود در درمان یا پیشگیری از بیماری های پوستی تأثیر مفیدی دارد و خنکی پاییز را به بدن شما گرم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید