متاسفانه امروزه با توجه به شرایط اقتصادی موجود و عدم تولید کافی خودرو مردم بیشتر به سمت بازار خودروهای دست دوم رفته اند و در این بین اکثر عزیزان دانش فنی کافی جهت اطمینان حاصل کردن از سلامت نسبی خودرو ندارند و ممکن است هدف سودجویان در این بازار قرار بگیرند.

در اینجاست که نیاز می‌شود شما از خدمات مجموعه های مختص به کارشناسی خودرو و کارشناسان خبره بهره ببرید. اگر قصد خرید یک خودرو کار کرده را دارید میتوانید از تیم تابش خودرو جهت بررسی مباحث فنی و غیرفنی آن یاری بگیرید.

اما کارشناسی خودرو چگونه انجام میگیرد؟

دقت کنید که کارشناسی خودرو به معنای بررسی خودرو توسط یک فرد متخصص در زمینه ‌های موتور ، گیربکس، رنگ بدنه، جلوبندی و … است. بحث کارشناسی خودرو کاملا با معاینه فنی متفاوت بوده و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

معمولا کارشناسی فنی خودرو با ابزارآلات پیشرفته و به روز دنیا انجام می شود که شامل بررسی همه جوانب خودرو از جمله بدنه، کابین و موتور خودرو می باشد.

چه فردی می‌تواند کارشناسی خودرو را انجام دهد؟

بهتر است این کار به هر کسی سپرده نشود زیرا می ‌تواند تبعاتی به همراه داشته باشد. جهت انجام این امر از یک مجموعه معتبر با کارشناسان حرفه ای استفاده کنید و همین طور اینکه مراقب هر گونه سودجویی یا تخلف دیگری باشید.

دقت کنید که کارشناس حتما مجوز لازم در این زمینه را داشته باشد و هزینه معقولی دریافت کند. تیم کارشناسی تابش خودرو در این امر همراه شماست.

کارشناس خودرو چه مواردی را چک میکند و در چه مواردی کاربرد دارد؟

کارشناس ماشین حدودا ۴۵۰ مورد فنی را در کوتاهترین زمان ممکن چک می‌ کند و با این حال برخی اوقات تشخیص خودرو تصادفی و سالم به حدی سخت است که فقط یک متخصص فنی خودرو می‌تواند شما را از اشتباه نجات دهد، پس از بررسی موتور و سیستم فنی مطمئنا یکی از مهم ترین موارد جهت بررسی رنگ بدنه خودرو یا وجود خط و خش است.

همچنین کارشناس خودرو در مواردی از جمله وقوع تصادفات رانندگی، تخمین میزان خسارت، خرید خودروی دست دوم، خرید خودروی صفر و … کاربرد دارد. در واقع در هر شرایطی که شما نیاز داشته باشید سلامت فنی، بدنه و … خودرو خود را تعیین کنید میتوانید از خدمات کارشناسی خودرو بهره ببرید و روی خودرو قیمت گذاری شود.
ازجمله مواردی که طی کارشناسی چک می‌شود میتوان به گزینه های زیر اشاره کرد:

چک گیربکس

تست دیاگ

تست رانندگی

کارشناسی موتور

کارشناسی رنگ شدگی بدنه

کارشناسی بدنه

کارشناسی ستون و شاسی ها

 

یکی از سوالاتی که پیش می‌آید این است که ماشین موتور تعویض بخریم یا نه؟

تعویض موتور خودرو پیشنهاد نمی‌ شود و بهتر است تا جایی که ممکن است قطعات خودرو تعمیر شوند. تنها در صورتی که مشکل پیش آمده برای خودرو شدید باشد باید این کار انجام شود؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که در ابتدا خودرو را کارشناسی کنید و اگر مشکل آنچنان حاد نبود آن را خریداری نمایید.

قوانین کارشناسی خودرو چیست؟

استفاده از حس لامسه
آهن ربا
دوربین عکاسی
دستگاه تشخیص رنگ
استفاده از چشم غیر مصلح

شما برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان خودرو تابش خودرو نیز در ارتباط باشید.

قیمت کارشناسی خودرو چگونه محاسبه می شود؟

این قیمت بستگی به عوامل مختلفی دارد و همچنین بهتر است پیش از ثبت درخواست خود به صورت تلفنی هزینه کارشناسی را جویا شوید.

همچنین با توجه به گستردگی دسترسی به اینترنت میتوانید یک مجموعه مناسب را که مقبولیت کافی در بین مشتریان دارد انتخاب کنید.با این حال عوامل زیر بسیار در تعیین هزینه کارشناسی خودرو اهمیت دارند.

 برند ماشین
محل زندگی
مدل ماشین

 

کلام آخر

در صورتی که می ‌خواهید خودرو کارکرده تهیه کنید حتما با یک تیم کارشناسی در ارتباط باشید و در هزینه ای که باید صرف کنید خساست به خرج ندهید؛ زیرا این هزینه جلوی ضرر های احتمالی را می‌گیرد و به شما کمک می ‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. و همچنین از حقوق خود در این زمینه مطلع باشید و به دست کارشناس نادرست نسپارید. از طرفی ممکن است در صورت کارشناسی نادرست شما متضرر شوید و همچنین خودرو آسیب ببیند.

اگر تمایل دارید خودروی صفر یا کارکرده ای را مورد بررسی قرار دهید و با استفاده از کارشناسی قیمت گذاری کنید از تیم تابش خودرو یاری بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید