یکی از نوشیدنی های پرطرفدار که خاصیت فوق العاده ای هم دارد آب سیب است که سرشار از ویتامین و کلسیم و مواد معدنی است و به دلیل مزه خاص ترش و شیرینش خیلی ها دوستش دارند البته بهتر است خودتان آب سیب را در خانه و با سیب تازه بگیرید تا خاصیت و فواید خود را داشته باشد.

تنها مشکلی که برای نگه داشتن آب سیب در خانه وجود دارد سیاه شدن آن است که به سادگی میتوانید با ترفند هایی که به شما خواهیم آموخت از آن جلوگیری کنید.

چرا آب سیب سیاه می شود؟

از آنجایی که آنزیم ها و آهن موجود در آب سیب با اکسیژن واکنش شیمیایی می دهند آب سیب به سرعت شروع به اکسید شدن میکند و بعد از حدودا 20 دقیقه  تیره میشود.

روش های جلوگیری از سیاه شدن آب سیب:

قبل از آب گیری سیب ها برای جلوگیری از اکسید شدن و سیاه شدن آب سیب موارد زیر را انجام دهید:

آب لیمو را به آب سیب اضافه کنید

قبل از گرفتن آب سیب، سیب ها را بشویید و خرد کنید و یک عدد لیمو را فشار دهید و آب لیمو را روی سطح سیب خرد شده بریزید. آب لیمو حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است و ویتامین C به کاهش سرعت اکسیداسیون کمک می کند. مشکل این روش این است که آب سیب طعمی شبیه آب لیمو میدهد.

سیب ها را در آب و نمک بریزید

قبل از مصرف آب سیب سیب ها را بشویید و برش دهید. در ظرفی آب و مقدار کمی نمک بریزید و برش های سیب را اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بماند سپس صاف کنید. سیب ها را پس از شستن فوراً در آب تازه قرار دهید تا شوری آن ها گرفته شود.

سیب ها را در آب و عسل بریزید

سیب ها را قبل از گرفتن آب بشویید و برش دهید. دو قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب بریزید و برش های سیب خود را به مدت 30 ثانیه در این مخلوط خیس کنید و سپس آب آن را بگیرید. عسل به دلیل وجود ترکیباتی در آن اکسیداسیون را متوقف می کند. این روش طعم آب سیب را تغییر نمی دهد.

خیساندن سیب در آب معمولی

قبل از مصرف آب سیب سیب ها را بشویید و برش دهید. در ظرف آب بریزید. یک حوله کاغذی تمیز روی ظرف بگذارید تا برش های سیب روی آب سر نخورد.

آب آناناس اضافه کنید

قبل از مصرف آب سیب سیب ها را بشویید و برش دهید. دو قاشق غذاخوری آب آناناس را به مقداری آب اضافه کنید و برش های سیب را داخل آن بریزید و بعد از چند دقیقه آن را صاف کرده و آب سیب ها را بگیرید.

برش های سیب را در کیسه های زیپ دار قرار دهید

قبل از آب‌گیری، سیب‌ها را بشویید و برش بزنید و برش‌های سیب را در کیسه‌های زیپی تحت فشار هوا قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید