در زندگی روزمره همه ما، افرادی هستند که ما را دوست ندارند یا حتی از ما متنفرند.این افراد ممکن است در جاهای مختلفی ما را بد قضاوت کنند یا کاری به ضرر ما انجام دهند و موجب ناراحتی و خشم ما شوند اما طرز رفتار ما با این افراد نباید شخصیت ما را زیر سوال ببرد.در ادامه به شما خواهیم گفت که با افرادی که از شما متنفرند چگونه رفتار کنید.

آموزش نحوه برخورد با افرادی که از ما متنفرند

این یک مهارت ضروری است که همه باید یاد بگیرند. این ممکن است بسیار ناراحت کننده به نظر برسد، اما همه ما توسط افرادی احاطه شده ایم که لزوما ما را دوست ندارند و افکار منفی آنها به ما منتقل می شود. راهبردهای یادگیری هرگز نباید از طریق خشونت، تهدید و اقدامات منفی باشد، اما به نظر شما چگونه باید این کار را انجام داد؟

بدانید که دعوا و اختلاف اجتناب ناپذیر است

بسیار مهم است که بدانید همه شما را دوست ندارند. اگر با افرادی ملاقات کنید که شما را دوست دارند، احتمالاً با افرادی هم روبرو خواهید شد که هرگز شما را دوست نخواهند داشت. به همین دلیل باید این موضوع را بپذیرید و بدانید که سلیقه افراد متفاوت است. برخی افراد به دلایل غیرشخصی شما را دوست ندارند و ما باید با آن کنار بیاییم، اما بدانید که این برای همه صدق می کند.

واکنش تدافعی نشان ندهید

اگر با فردی آشنا شدید که شما را دوست ندارد، لازم نیست واکنش منفی نشان دهید، اما باید واکنش خود را بدانید و برای مقابله با این وضعیت منفی، احساسات خود را سرکوب نکنید. برای تشخیص احساسات خود کمی تمرین لازم است، هنگامی که احساسات خود را شناختید، می توانید تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید.

زبان نفرت و پذیرش را تغییر دهید

استفاده از فعل دوست نداشتن به جای نفرت بسیار مهم است زیرا نفرت احساس منفی را برمی انگیزد و هدفمند و شبیه به خصومت شخصی تلقی می شود و این تنفر در موارد نادری اتفاق می افتد، اما در بیشتر موارد افرادی هستند که این کار را انجام می دهند.برای رشد در زندگی، ابتدا باید پذیرفتن را بیاموزیم.

ابتدا باید بپذیریم که چیزهای بسیار کمی در زندگی وجود دارد که بتوانیم آنها را کنترل کنیم. اکثر چیزها خارج از کنترل ما هستند و نمی توانیم کاری در مورد آنها انجام دهیم. همه ما محصول طبیعت هستیم و تلاش برای اثبات خود به افرادی که ما را دوست ندارند اتلاف انرژی است. ما نمی توانیم احساسات دیگران را تغییر دهیم. تلاش برای انجام این کار چیزی را تغییر نمی دهد. پس بهتر است این مشکل را بپذیریم.

آیا با شخص شما مشکل دارد یا با ایده شما؟

گاهی اوقات مردم فکر می کنند که شخصی با آنها مشکل دارد یا آنها را دوست ندارند، در این صورت اکثر مردم طوری واکنش نشان می دهند که انگار مورد حمله قرار گرفته اند و همه آن را به خود می گیرند. اگر در این شرایط هستید، نفس عمیقی بکشید و از خود بپرسید: آیا طرف مقابل در مورد نظر من صحبت می کرد یا در مورد من؟ در این صورت ممکن است متوجه شوید که حرف های طرف مقابل از روی نارضایتی نیست، بلکه برعکس، یک اختلاف کوچک با شما دارند.

دلیل را پیدا کنید

یکی از بهترین راه ها برای مقابله با این افراد این است که علت این اتفاق را بیابید. گاهی اوقات دلیلی برای این وجود دارد. شما احتمالاً کاری را انجام داده اید که آن ها دوست نداشته اند یا باعث رنجش آنها شده است. یافتن علت به شما کمک می کند تا بهتر با این مشکلات کنار بیایید یا در صورت لزوم رفتار و شرایط خود را تغییر دهید.

گاهی هرچقدر هم که بگردی دلیلش را پیدا نمی کنی. در چنین شرایطی می توانید علت را از مردم بپرسید و خیلی صادقانه موضوع را با آنها در میان بگذارید. اگر جواب شما را نداد، بهتر است صحبت را تمام کنید و اصرار نکنید زیرا در چنین شرایطی این کار فایده ای ندارد.

منفی قضاوت نکنید

اگر فکر می کنید کسی شما را دوست ندارد، می توانید او را منفی قضاوت کنید و حالت تدافعی بگیرید، اما در این مورد، از خود بپرسید که منظور او از این حرف چه بود؟ آیا او می خواست مرا ناراحت کند؟ مردم اغلب از تاثیر کلمات خود بی خبرند. ممکن است طرف مقابل قصد خاصی نداشته باشد.

با اعضای خانواده یا دوستان خود صحبت کنید

آنها احتمالاً برخی از رفتارهای شما را بهتر از شما درک می کنند و می توانند دلایل مختلفی را برای پیدا کردن یک رفتار مناسب توضیح دهند.

اگر بعضی ها شما را دوست ندارند، اهمیتی ندهید

در زندگی روزمره، برخی از مردم ما را دوست دارند، برخی نه، و این کاملا طبیعی است.

آیا دوست نداشتن برخی افراد بر کار یا زندگی شما تأثیر می گذارد؟ اهمیت دادن به اینکه آیا دیگران شما را دوست دارند یا نه فقط انرژی شما را هدر می دهد. سعی کنید به سمت اهداف خود حرکت کنید و بی طرف باشید چه مردم شما را دوست داشته باشندچه نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید