پول هر کشور مهم ترین بخش اقتصادی کشور است و با افزایش یا کاهش نرخ ارز، ارزش پول کشور بالا پایین میشود.هر چه ارزش واحد پول کشوری بیشتر باشد واردات به آن کشور ارزان تر و صادرات از آن کشور گرانتر صورت میگیرد و این باعث پیشرفت اقتصادی آن کشور و مردمانش میشود.اما آیا میدانید کدام کشورها باارزش ترین پول جهان را دارند؟در ادامه ده تا از باارزش ترین پول ها را بررسی میکنیم.

قوی ترین و با ارزش ترین پول دنیا

علاوه بر دلار، ارزهای قوی تری در دنیا وجود دارند که به ارزش دلار یا حتی ارزشمندتر از دلار هستند.

– دلار آمریکا

یکی از قوی ترین و با ارزش ترین ارزهای دنیا دلار آمریکا است. بیشتر تجارت در سراسر جهان با دلار آمریکا انجام می شود و همه به دنبال سرمایه گذاری در دلار هستند. البته در حال حاضر زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در کشوری مانند کشور ما نیست، اما همیشه مفید است که بدانید این کشور یکی از با ارزش ترین ها است.

-فرانک سوئیس

یکی دیگر از ارزهای ارزشمند جهان فرانک سوئیس است. هر فرانک سوئیس برابر با 1.01 دلار است، بنابراین می توانید بگویید چقدر ارزش دارد.

-یورو

یورو یکی از ارزهای ارزشمند اتحادیه اروپا است. هر یورو معادل 1.10 دلار آمریکا است و سرمایه گذاری های جهانی زیادی روی آن انجام می شود و حواله های بانکی بسیار حساس است. اگر بتوانید در یورو سرمایه گذاری کنید، قطعا سود زیادی خواهید داشت.

-دلار جزایر کیمن

یکی دیگر از قدیمی ترین ارزهای جهان؛ دلار جزایر کیمن است که مربوط به جزایر کارائیب نیز می باشد. این جزایر به دلیل داشتن ارز بسیار ارزشمند بسیار معروف شده اند و دارندگان مجوز بین المللی و شرکت های بسیار بزرگی روی این ارز سرمایه گذاری کرده اند. هر دلار جزایر کیمن معادل 1.20 دلار است.

-پوند جبل الطارق

ممکن است برای شما عجیب باشد؛ با این حال پوند جبل الطارق یکی از ارزهای باارزش در جهان است که می توان آن را با پوند انگلیس با همان ارزش مبادله کرد. هر پوند جبل الطارق معادل 1.23 دلار است.

-پوند انگلیس

پوند انگلیس یا پوند استرلینگ در رتبه پنجم این فهرست قرار دارد و یکی از ارزهای باارزش جهان به شمار می رود و می توان گفت یکی از پرکاربردترین و مستقل ترین ارزهای دنیاست. هر پوند معادل 1.26 دلار است.

-دینار اردن

دینار واحد پول رسمی اردن است که کشوری عربی نیز هست و در سال 1949 معرفی شد. زمانی با پوند فلسطین مبادله شد. با این حال، در 20 سال گذشته دوباره جایگاه خود را پیدا کرده و به یکی از قوی ترین ارزهای جهان تبدیل شده است. هر دینار اردن معادل 1.41 دلار آمریکا است.

-ریال عمان

ریال عمان یکی از ارزهای باارزش دنیا محسوب می شود که اولین بار در سال 1973 معرفی شد و روز به روز بر ارزش آن افزوده شده و افراد زیادی را به سرمایه گذاری واداشته است. هر ریال عمان معادل 2.60 دلار آمریکا است.

-دینار بحرین

دینار بحرین یکی از با ارزش ترین دینارها است که اولین بار در سال 1965 معرفی شد. درست زمانی که فقط یک میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. این ارز به تدریج توسعه یافته و در حال حاضر محبوب ترین است و بسیاری از سرمایه گذاران و افراد ثروتمند با این ارز تجارت می کنند. هر دینار بحرین معادل 2.65 دلار آمریکا است.

-دینار کویت

قوی ترین واحد پولی دنیا ،دینار کویت است که با ارزش ترین ارز نیز به شمار می رود. کویت بین عراق و عربستان سعودی قرار دارد و دارای افراد بسیار ثروتمندی است که بیشتر ثروت آنها از تجارت جهانی نفت به دست می آید. دینار کویت برای اولین بار در سال 1961 معرفی شد. یعنی دقیقاً زمانی که این کشور به طور مستقل شروع به فعالیت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید