اگر شریک زندگی حساسی دارید و رفتار های کنترل کننده و یا مقتدرانه اش شما را کلافه کرده و نمیدونید چطور برخورد کنید لازم است علت این رفتار او را بدانید و نحوه صحیح برخورد با این افراد را یاد بگیرید

نکات مهمی که باید در مورد یک شریک حساس بدانید

یکی از ویژگی های رفتاری زنان که رنگارنگ تر از مردان است، خلق و خوی حساس و عواطف آنهاست.

این ویژگی باعث شده خانم ها زودتر عصبانی شوند و همیشه چیزی برای ناراحتی پیدا کنند، اما حساسیت همه خانم ها یکسان نیست. همانطور که مردان از نظر روحی متفاوت هستند.

افراد حساس بسیار شکننده هستند و حساسیت آنها می تواند مشکلاتی را در روابط ایجاد کند، حتی اگر مودب و محترمانه رفتار کنند یا حتی اگر سنجیده باشند و ناراحتی خود را نشان ندهند.

افراد حساس مانند درونگراها به تنهایی نیاز دارند و ویژگی های اخلاقی مشابهی دارند. آنها در طول روز چندین بار عصبانی و هیجانی می شوند و با گریه خود را تخلیه میکنند.

انتقاد از آنها باعث ناراحتی آنها می شود و خیلی سریع تحت تأثیر خلق و خوی دیگران قرار می گیرند. این افراد سیستم عصبی بسیار حساس تری دارند و سریعتر به درد پاسخ می دهند.

رفتار مناسب با شریک حساس

حساس بودن را نمی توان گفت بد، خوب، سالم یا ناسالم است زیرا یکی از ویژگی های رفتاری انسان است و به خودی خود عیب محسوب نمی شود.

افراد حساس همچنین دارای ویژگی های مثبت بسیاری هستند، به عنوان مثال آنها احساساتی و دلسوز هستند، دقت و سرعت بالایی در انجام کارهای خود دارند و می توانند اطلاعات را عمیقا پردازش کنند و تمرکز بهتری داشته باشند.این افراد فوق العاده وظیفه شناس و خلاق هستند و نیمکره راست قوی تری دارند.

افراد حساس از افراد پرخاشگر و عصبی دوری می کنند، پس باید بدانید که اگر فردی عصبی و پرخاشگر هستید و سریع شروع به داد و فریاد می کنید، نمی توانید با افراد حساس ارتباط برقرار کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
افراد حساس با احساسات و عواطف خود در روابط فکر می کنند. اگر در رابطه با شریک حساس خود عاشقانه هستید، می توانید او را نیز عاشق خود کنید.زیرا این افراد رفتارهای عاشقانه و عاطفی همسر خود را بیشتر دوست دارند و در کل مردانی را که این ویژگی اخلاقی را دارند بیشتر دوست دارند.

همانطور که گفتیم زندگی با افراد حساس آسان نیست و خیلی راحت توسط اطرافیانشان صدمه می بینند، اما اگر عاشق یک زن حساس شده اید و می خواهید بقیه عمر خود را با او بگذرانید،باید بدانید خط قرمز او کجاست و چه رفتارهایی او را ناراحت می کند، با دانستن این خط قرمز و انجام ندادن کارهایی که باعث عصبانیت همسرتان می شود، در کنار هم می توانید تنش های زندگی خود را کاهش دهید و زندگی زناشویی خود را به سمت خوشبختی سوق دهید.
اگر همسرتان حساس است و از نق زدن او در امان نیستید، فکر کنید، شاید نق زدن همسرتان به خاطر اعمال شما باشد.

بیشتر غرغرهای زنان حساس، از ترس شنیده نشدن است.

او شما را تهدید می کند و از همان ابتدا با یک گلوله پر به سراغ شما می آید تا صدایش بهتر شنیده شود. به همسرتان نشان دهید که گوش می دهید و مایلید به خواسته های منطقی او عمل کنید تا از شکایت دست بردارد.
اگر درخواست همسرتان مناسب نیست، با او صحبت کنید و دلایلی که نمی توانید به درخواست او عمل کنید، توضیح دهید. هرگز از خواسته های او غافل نشوید تا آرزوهای او را برای شما بی اهمیت نپندارد.

دیدگاهتان را بنویسید