کبد چرب از بیماری هایی است که علائم چندانی ندارد و وقتی که کبد را کاملا درگیر میکند با علائمی مثل احساس سنگینی،ضعف ،خستگی و درد در ناحیه فوقانی و طرف راست شکم بروز میکند.با استفاده از میوه ها میتوانید کبد چرب را بدون عوارض هم درمان و هم پیشگیری کنید.

درمان فوری کبد چرب با چند میوه

لیموترش

لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان و زمستان است، اما نوع ترش آن بیشتر در درمان کبد چرب استفاده می شود. نوشیدن یک لیوان آب با آب لیموی تازه در ابتدای روز می تواند بهترین دارو برای پیشگیری از کبد چرب باشد.

لیمو از آنجایی که سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، توانایی زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

آب لیمو را در خانه با اضافه کردن آب یک لیمو به یک پارچ آب درست کنید، حتی می توانید یک لیموترش خرد شده را به آن اضافه کنید. این آب را به طور منظم بنوشید. در صورت تمایل می توانید مقداری عسل اضافه کنید.

لبو و آب لبو

لبو را حلقه ای برش دهید، روی اجاق یا اجاق گاز خشک کنید، سپس پودر کنید، مانند زعفران دم کنید تا غذا یا دسرها رنگی شود. آب لبو را در سینی یخ بریزید، در صورت نیاز یک مکعب از فریزر بردارید و روی برنج، رنگ شیرینی، رنگ فرنی، حتی رنگ مربا را اگر رنگی نداشت تزئین کنید زیرا آب لبو بهترین درمان کم خونی است.

آب لبو یکی از راه های طبیعی برای درمان پوکی استخوان است. نوشیدن یک لیوان آب لبو در صبح و عصر در درمان فشار خون موثر است. یکی از راه های درمان کبد چرب نوشیدن آب لبو است. نوشیدن آب لبو از فراموشی و بیماری آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می کند. آب لبو در درمان سرطان خون موثر است.

نقش میوه ها در درمان سریع کبد چرب:

میوه های خوشمزه با انواع مختلف یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان هستند که کبد را ترمیم می کنند.

از توت ها برای حذف چربی از سلول های کبد استفاده کنید.

انگور برای درمان اضطراری کبد چرب:

برای صبحانه از یک لیوان آب انگور تازه یا یک خوشه انگور لذت ببرید.

توجه: اگر تحت درمان هستید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد.

درمان سریع کبد چرب با سیر:

سیر برای پاکسازی کبد عالی است. سیر به فعال شدن آنزیم هایی که کبد را از سموم پاک می کنند، کمک می کند. همچنین دارای دو ترکیب طبیعی به نام‌های آلیسین و سلنیوم است که به فرآیند پاکسازی کبد کمک کرده و از کبد در برابر آسیب‌های سمی محافظت می‌کند. علاوه بر این، سیر سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد که مانند یک بار سنگین است. آنها برای کبد مضر هستند و از عملکرد صحیح کبد جلوگیری می کنند. از سیر تازه به جای پودر سیر فرآوری شده، خرد شده یا سیر برای ارتقای سلامت کبد استفاده کنید.

روزانه ۲ تا ۳ حبه سیر تازه بخورید و از آن در آشپزی استفاده کنید. حتی می توانید پس از مشورت با پزشک از مکمل های سیر استفاده کنید.

چغندر برای درمان سریع کبد چرب

چغندر یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای پاکسازی و بهبود عملکرد کبد است. عملکرد کلی کبد را تحریک و بهبود می بخشد، زیرا سرشار از فلاونوئیدهای گیاهی و بتاکاروتن است. همچنین چغندر نیز یک تصفیه کننده طبیعی خون است، به سادگی از چغندر تازه یا آب چغندر در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.

با استفاده از 1 فنجان چغندر خرد شده یا رنده شده، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و آب نصف لیمو، یک سالاد قوی برای پاکسازی کبد درست کنید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و به مدت یک هفته هر دو ساعت دو قاشق غذاخوری میل کنید.

درمان سریع کبد چرب با آووکادو:

آووکادو حاوی مواد شیمیایی قوی است که می تواند آسیب کبدی را کاهش دهد، این میوه سرشار از گلوتاتیون است، ترکیبی که کبد برای دفع سموم مضر به آن نیاز دارد. هر هفته 1 یا 2 عدد آووکادو به مدت چند ماه بخورید تا به جبران آسیب کبدی کمک کنید.

تاثیر سیب در درمان کبد چرب بسیار سریع است:

یک سیب در روز راز سلامت کبد است.

سیب سرشار از پکتین است که یک فیبر محلول است و می تواند سموم موجود در دستگاه گوارش و کلسترول خون را کاهش دهد و همچنین از کار بیش از حد کبد جلوگیری کند.

درمان و بهبود سریع بیماری کبد چرب با گردو:

هر روز یک مشت گردو به عنوان میان وعده بجوید. همچنین می توانید گردو را روی سالاد، مخلفات، سوپ یا هر چیزی که در حال پختن هستید بپاشید.

کلم بروکلی برای درمان بیماری کبد چرب:

فیبر بالای موجود در بروکلی هضم غذا را بهبود می بخشد. علاوه بر این، کلم بروکلی حاوی ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان مهم برای عملکرد کبد است. سه بار در هفته یک فنجان بروکلی بخورید تا کبدتان سالم بماند.

علاوه بر اینها میوه هایی مانند زغال اخته، تمشک و توت فرنگی، کیوی، هلو و ریواس نیز برای کبد چرب مفید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید