با پیشرفت تکنولوژی ،استفاده از موبایل و لب تاپ بیش از حد افزایش یافته و اکثر ما علاوه بر اینکه تمام مدتی که سر کار هستیم به مانیتور نگا میکنیم به احتمال زیاد در خانه و در مواقع استراحت هم یا به تلوزیون و یا به صفحه گوشی خیره میشویم.غافل از اینکه چه آسیب هایی ممکن است برای ما بوجود بیاورد.

خطر خیره شدن به صفحه نمایش، مانیتور و گوشی:

کارشناسان چشم انداز اعلام کردند؛ وقتی در تمام طول روز به لوازم الکترونیکی و صفحه نمایش خیره می شوید، ممکن است مشکلاتی برای سلامتی چشم هایتان بوجود بیاید.

کمتر پلک بزن

وقتی به صفحه‌هایی مانند تلویزیون نگاه می‌کنید، کمتر پلک می‌زنید و در نتیجه چشم‌هایتان بیش از حد معمول باز می‌مانند و باعث خشکی چشم می‌شوند.

خشکی و سوزش

همانطور که قبلا گفتیم وقتی به صفحه کامپیوتر یا صفحه نمایش های مشابه نگاه می کنید به دلیل پلک زدن کمتر چشمان شما خشک می شود و در نتیجه ممکن است بعد از مدتی احساس سوزش در چشمان خود داشته باشید. .

میگرن چشمی

آیا تا به حال در مورد سندرم بینایی کامپیوتری شنیده اید؟ برای افرادی که در طول روز به مدت طولانی به صفحه کامپیوتر نگاه می کنند، این می تواند باعث مشکلات بینایی و حتی میگرن چشم شود که می تواند باعث سردرد شدید شود.

تاری دید

یکی از علائم میگرن چشمی تاری دید و به دنبال آن سردرد شدید است و این زمانی اتفاق می افتد که به صفحه نمایش های الکترونیکی نگاه می کنید. پس اگر کتاب چاپی را بردارید و بخوانید، این مشکل برای شما پیش نمی آید.

مشکل در تمرکز بر روی بینایی

وقتی برای خواندن چیزی به صفحات گسترده نگاه می کنید، چشمان شما دائماً در تلاش هستند تا همه چیز را به وضوح ببینند. اما این قدرت تمرکز می تواند به تدریج به دلیل کار زیاد از بین برود.

درد گردن و فک

پس از خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش، ممکن است علائمی را تجربه کنید که مستقیماً با مشکلات بینایی مرتبط هستند، مانند سفتی گردن یا گردن درد یا حتی درد فک.

دیدگاهتان را بنویسید