سگ از نوادگان گرگ است که قرن ها پیش توسط شکارچیان اهلی شده است و اولین گونه اهلی حیوانات به حساب می آید.سگ ها توانایی های عجیب مثل ردیابی و  حس بویایی فوق العاده ای دارند.

سگ ها چگونه راه خانه را پیدا می کنند؟

وقتی سگ ها در خانه ای به عنوان نگهبان یا مراقب حیوانات دیگر زندگی می کنند، عضوی از آن خانواده می شوند.

شما حتی بسیاری از داستان های واقعی سگ ها را دیده اید که به صاحبان و خانه های خود باز می گردند. اما ممکن است تعجب کنید که چگونه آنها به این توانایی شگفت انگیز دست یافته اند. یک ویژگی در آنها وجود دارد که به آنها اجازه می دهد این توانایی را داشته باشند.

سگ ها این توانایی را دارند که راه خانه را پیدا کنند. آزمایش ها و مطالعات مختلفی بر روی 27 سگ از 10 نژاد مختلف انجام شد و همه توسط دوربین ها و مسیری که آنها برای یافتن خانه و صاحب خود طی کردند زیر نظر گرفتند.

نتایج در یک مقاله منتشر شد و نتیجه گیری شد که یک سوم این سگ ها از توانایی ذاتی برای تعیین جهت استفاده می کنند. در واقع آنها توانایی مشابه نقشه یاب را داشتند.

سگ ها دارای حس مغناطیسی هستند که امکان جهت گیری در جاده را فراهم می کند.

پرندگان و کبوترهای مهاجر، لاک پشت های دریایی و برخی حشرات نیز این قدرت را دارند. بنابراین آنها این توانایی را دارند که صدها مایل از خانه را طی کنند و دوباره راه خود را به درستی طی کنند.

البته حس بویایی بسیار قوی سگ ها نیز به آنها کمک می کند تا راه خانه را پیدا کنند. آنها در جهت یابی بسیار خوب هستند و مسیر را با بو کشیدن تشخیص می دهند. حتی اگر راه خیلی طولانی باشد.

در واقع، حیوانات، مردم، درختان، پارک ها، تجهیزات و حتی ادرار خود آنها بوهای بسیار متفاوتی دارند.

البته که گاهی اوقات ممکن است اشتباه کنند. این زمانی اتفاق می‌افتد که از جاده اصلی خیلی دور باشند و هیچ عطر و بوی آشنایی وجود نداشته باشد که آنها را راهنمایی کند. در غیر این صورت قطعا به مسیر اصلی خود بازخواهند گشت.

دیدگاهتان را بنویسید