مارتین کوپرآمریکایی بیش از 11 مورد اختراع در پرونده ی موفقیت خود دارد که مهمترین آن تلفن بی سیم یا همان همراه هست. مارتین برعکس سایر مخترع ها شناخته شده نیست در حالی که پر مصرفترین ابزار تاریخ بشریت را اختراع کرده است.

مخترع تلفن همراه، دکتر مارتین کوپر

دکتر مارتین کوپریک مهندس آمریکایی متولد 26 دسامبر 1928 است که اولین تلفنقابل حمل را ساخت و به عنوان “پدر تلفن همراه (دستی)” شناخته می شود.

او همچنین اولین فردی در تاریخ است که در مکان های عمومی هنگام صحبت با تلفن همراه از تلفن یک کیلوگرمی استفاده کرده است.

مخترع تلفن همراه چند ساعت در روز از آن استفاده می کند؟

جالب است بدانید که این شخص برخلاف اکثر مردم در طول روز فقط 5 درصد از وقت خود را صرف گوشی خود می کند. یعنی اگر ساعات خواب را از 24 ساعت شبانه روز کم کنیم و زمان باقیمانده را در نظر بگیریم، 5 درصد از روز مدت زمان بسیار کوتاهی خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر مارتین کوپر از ۲۴ ساعت ۸ ساعت بخوابد و ۱۶ ساعت را صرف فعالیت های روزانه کند، ۵ درصد از این زمان حتی به ۵۰ دقیقه هم نمی رسد، بنابراین مخترع تلفن همراه در این مدت ۴۸ دقیقه را صرف استفاده از گوشی می کند.

واکنش جالب مخترع تلفن همراه به استفاده از تلفن همراه

امروزه استفاده از گوشی های هوشمند به بخشی جدایی ناپذیر و مهم از زندگی روزمره ما تبدیل شده است، به طوری که اکثر ما زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانیم و گاهی حتی متوجه نمی شویم که زمان چگونه می گذرد. استفاده زیاد مردم از تلفن همراه، مارتین کوپر، مخترع اولین تلفن جهان را شگفت زده کرد.
او در مصاحبه ای خطاب به کسانی که زیاد از گوشی موبایل استفاده میکنند گفته که “کمی هم زندگی کنید!”

دیدگاهتان را بنویسید