یکی از برجسته ترین طراحی های داخلی که بسیاری از کشورها سعی در اجرای آن دارند سبک اسپانیایی است.که در کشور ما هم به تازگی مورد توجه و استفبال قرار گرفته است.

معرفی سبک دکوراسیون اسپانیایی

اولین چیزی که در یک خانه به سبک اسپانیایی دیده می شود. نمای بیرونی آن و تزئینات ساده و زیبا و استفاده از سیمان، آهن و فرفورژه است که می تواند هویت یک خانه اسپانیایی را نشان دهد.

در سبک دکوراسیون اسپانیایی معمولا از کاشی در سقف استفاده می کنند، برخی مدل تخت و برخی مدل های شیاردار این کاشی ها را می پسندند. در واقع استفاده از کاشی در کنار گچ و رنگ سفید دیوار ،ترکیب جالبی خواهد بود. از سوی دیگر؛ برای خنک نگه داشتن خانه در روزهای گرم از کاشی استفاده می شود.

نمای بیرونی خانه های اسپانیایی

یکی از چیزهایی که بیرون از خانه های اسپانیایی می بینید، دیوارهای بتنی بسیار ضخیم است. در بافت این دیوارها از ترکیبی از مواد مختلف استفاده شده است و معمولاً به رنگ گچی یا سفید شده هستند. حتی در تابستان برای جلوگیری از گرم شدن خانه از گچ استفاده می کنند.

از تیرهای چوبی در نمای بیرونی ساختمان‌های قدیمی اسپانیایی برای تحمل وزن خاک رس یا خشت در خانه استفاده می‌شد. اما در حال حاضر این تیرها بیشتر جنبه تزئینی دارند و به بهبود جلوه دیوارهای سیمانی و گچی کمک می کنند.

یکی از ویژگی های خانه های اسپانیایی استفاده از طاق ها و فرم های قوسی در نما است که کاملا ظریف و دقیق هستند و فضای بسیار جذابی را ایجاد می کنند.

علاوه بر گچ، اغلب در نمای بیرونی خانه های اسپانیایی. از آجر و سنگ نیز استفاده شد که ظاهر مجلل تری ایجاد کرد.

طراحی نامتقارن بخشی از سبک خانه های اسپانیایی است، حتی در خانه های چند طبقه. شاید تلفیق مدرنیته و سنت را یکی از این ویژگی ها دانست.

در خانه های اسپانیایی، توجه زیادی به زیبایی باغ می شود. حتی وجود آبنما و چمن در حیاط یکی از وظایف مهم و واجب است. از طرفی استفاده از گیاهان مقاوم به خشکی مانند کاکتوس یا ساکولنت رایج است.

در نمای بیرونی خانه های به سبک اسپانیایی تزیینات کم یا اصلاً وجود ندارد و ساده است که از در و پنجره مشخص است.

فضای داخلی خانه های اسپانیایی

درست مانند نمای بیرونی یک خانه به سبک اسپانیایی، فضای داخلی ساده و بی تکلف است.

شومینه های طرح دار، کاملا تزئین شده و باید آتش در آنها روشن شود، به طور گسترده در خانه های اسپانیایی استفاده می شود و اغلب در اتاق نشیمن نیز یافت می شود.

اسپانیایی ها نه تنها از دیوارهای بتنی بیرون از خانه استفاده می کنند، بلکه از این نوع بافت دیوار در داخل خانه نیز استفاده می کنند که فضایی همگن ایجاد می کند و دکوراسیون را جذاب تر می کند.

کاشی‌های طرح‌دار،به سبک خانه‌های مدیترانه‌ای، معمولاً به رنگ‌های سفید و قهوه‌ای در داخل پله ها و یا حتی روی دیوار و کف استفاده میشود.

استفاده از آهن فرفورژه در خانه های اسپانیایی بخشی از سبک معماری آنهاست که در ترکیب با دیوارهای بتنی جذابیت زیادی ایجاد می کند و اغلب این اتوها رنگ قهوه ای تیره دارند.

لوازم چوبی سنگین در کنار تیرهای چوبی که ستونی هستند و رنگ قهوه ای پررنگی دارند جذابیت زیادی ایجاد می کنند و جزئیات به کار رفته در چوب ها فضا را گرمتر و جذاب تر می کند.

و آخرین نکته: خانه های اسپانیایی نباید با گرما در تابستان آشفته شوند. زیرا خانه ممکن است به دلیل نور خورشید خیلی روشن یا خیلی گرم باشد و در نتیجه باید پرده هایی وجود داشته باشد تا از شدت گرما زیاد جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید