مهم نیست چه زمانی از سال است، همیشه زمان خوبی برای تمرکز بر روی راه‌هایی برای افزایش رزرو عکاسی عروسی برای کسب‌وکارتان است. به عنوان یک عکاس عروسی ، داشتن یک برنامه بازاریابی جامد برای عکاسی عروسی می تواند کسب و کار عکاسی عروسی شما را در دراز مدت پایدارتر و سودآور کند. چندین عکاس عروسی معمولاً از چندین ماه قبل، گاهی حتی سال‌ها قبل، رزرو می‌کنند. به همین دلیل، هر تغییر و پیشرفتی که امروز انجام می دهید ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا در سود شما منعکس شود. تمامی موارد ذکر شده به عنوان تجربه ما در آتلیه عکاسی روبان به عنوان برترین آتلیه اصفهان و آتلیه عروس اصفهان می باشد.

نکات تجاری عکاسی عروسی

1. اهداف خود را بنویسید:

شما می خواهید کسب و کار عکاسی عروسی خود را افزایش دهید ، اما مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید؟ شاید بتوانید با یادداشت کردن اهداف خود – هم کوتاه مدت و هم بلند مدت – شروع کنید. اهداف کوتاه مدت کارهای کوچکتری هستند که می توانید بلافاصله انجام دهید، مانند تقویت محتوای خود با ارسال یک محتوای مرتبط با عروسی در هفته در وب سایت و وبلاگ خود. اهداف بلند مدت بر اهداف کلی کسب و کار شما تمرکز می کنند، مانند افزایش رزروهای عکاسی عروسی برای سال آینده به تعداد مشخص. در حالی که روی رشد کسب و کار عکاسی عروسی خود تمرکز می کنید ، به یاد داشته باشید که بر روی اهداف قابل دستیابی و به حداکثر رساندن بازده متمرکز بمانید.

چگونه مشتریان عکاسی عروسی را جذب کنیم

 

2. مخاطبان خود را کشف کنید

وقتی تازه شروع به کار می کنید، ممکن است هنوز در حال کشف کردن باشید که بازار هدف شما کیست. و این اشکالی ندارد! زیرا شما در این مرحله فقط آب ها را آزمایش می کنید. در ابتدا، ممکن است بخواهید قبل از اینکه به دسته ای از مشتریانی که متناسب با کسب و کار و سبک کاری شما هستند رضایت دهید، به همه اقشار مشتریان خود رسیدگی کنید. اما رویکرد شما هر چه باشد، پیشنهاد می‌کنیم کمی زمان سرمایه‌گذاری کنید و بازار را مطالعه کنید و سپس تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهتر است.

3. محتوای متمرکز ایجاد کنید

هنگامی که به راه‌هایی برای افزایش رزرو عکاسی عروسی فکر می‌کنید ، مهم است که بر آنچه مشتریان جدید شما را جذب می‌کند تمرکز کنید. و نمایش کارتان از طریق محتوایتان می‌تواند یکی از مؤثرترین راه‌ها برای اطلاع دادن به مشتریان بالقوه باشد   که شما باید ارائه دهید. از آنجایی که به عنوان یک عکاس عروسی ماه ها را صرف تولید محتوای بصری می کنید، به اشتراک گذاری تصاویر خود در وب سایت و وبلاگ می تواند راهی ایده آل برای جلب توجه مخاطبان باشد.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید محتوای خود را همزمان با شروع کسب و کار عکاسی عروسی خود به صورت دیجیتالی ارائه دهید :

  • نمایش اسلایدی از تصاویر از یک مکان خاص که احتمالاً بازار هدف شما در آنجا رزرو می شود
  • یک راهنمای PDF کوتاه که شامل ده مرحله برتر برای برنامه ریزی عروسی است
  • یک پست وبلاگ که مکان های مورد علاقه شما را برای انجام یک جلسه نامزدی نشان می دهد
  • ایمیلی که چندین نکته را برای انتخاب رنگ‌های مکمل گل برجسته می‌کند

وبلاگ نویسی برای تقویت کسب و کار عکاسی عروسی شما

4. بر سئو تمرکز کنید

مزیت اضافه شده وبلاگ نویسی این است که برای جستجوهای آینده توجه گوگل را به خود جلب خواهید کرد. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک استراتژی پیچیده است، اما به عبارت ساده، همه چیز در مورد این است که موتورهای جستجوگر مانند گوگل بتوانند پست های شما را پیدا کنند و آنها را به افرادی که در آینده به دنبال چیزی مشابه در اینترنت هستند ارائه دهند.

هر چه بیشتر وبلاگ داشته باشید، فرصت های بیشتری به گوگل می دهید تا وب سایت خود را به زوج ها نشان دهد. و هر چه بیشتر به کسب و کار عکاسی عروسی شما کمک کند !

5. محتوای همیشه سبز ایجاد کنید

محتوای همیشه سبز به محتوایی اشاره دارد که حتی با گذشت روزها، ماه ها و سال ها مرتبط باقی می ماند. نمونه ای از یک پست وبلاگ همیشه سبز می تواند – 5 نکته برای ساده کردن دعوت نامه های عروسی باشد. چنین پستی این پتانسیل را دارد که برای سال های آینده به بازار هدف شما ارزش بیافزاید. و این می‌تواند همچنان وبلاگ شما را به یک مکان فوق‌العاده برای بازار هدف شما تبدیل کند تا اطلاعات ارزشمندی به دست آورید.

در حالی که جنبه هایی مانند تکنیک ها و سبک های ترجیحی عکاسی ممکن است در طول زمان دستخوش تغییر شوند، جنبه های خاصی از عکاسی وجود دارد که حتی با تغییر زمان تغییر نمی کند. زمانی که در حال تولید محتوا برای بازار هدف خود هستید، باید به این موضوع فکر کنید . محتوای همیشه سبز به این معنی است که اطلاعات امروز و همچنین پنج سال آینده درست است.

6. به طور مداوم پست کنید

برای اینکه به طور مداوم پست کنید، باید یک استراتژی کاملاً تعریف شده داشته باشید. در غیر این صورت، بیش از حد به احتمال زیاد، مشغول خواهید شد و شتاب خود را از دست خواهید داد. یکی از راه‌های ماندن در مسیر، ایجاد یک تقویم وبلاگ است که به شما امکان می‌دهد دقیقاً تعداد پست‌های وبلاگ را در روز، هفته و ماه به اشتراک بگذارید. هرچه برنامه وبلاگ شما برنامه ریزی بیشتری داشته باشد، برای فالوورهای شما آسان تر است که بدانند چه زمانی به دنبال محتوای جدید از شما بگردند.

7. از طریق فیس بوک برای مخاطبان هدف خود بازاریابی کنید

فیس بوک یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و پست های وبلاگ خود با دوستان و مشتریان قبلی است. آنها پست کردن، برچسب گذاری و پیوند دادن به وب سایت و پست وبلاگ شما را آسان می کنند. علاوه بر این، فیس بوک به دوستان شما این امکان را می دهد که پست های شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند و دوستان خود را در تصاویر تگ کنند. همه اینها تأثیر جمعی دارند که به قرار دادن محتوای شما در مقابل افراد جدید کمک می کند. و این می تواند شانس شما را برای گسترش پایگاه مخاطبان خود افزایش دهد – که اساساً به معنای ارتباط با مشتریان احتمالی بیشتر است!

استفاده از فیس بوک به عنوان بخشی از برنامه رسانه اجتماعی عکاسی عروسی به شما این امکان را می دهد که مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و کمپین های تبلیغاتی برای دسترسی به آنها ایجاد کنید. نه تنها می توانید محتوای خود را در فیس بوک به اشتراک بگذارید، بلکه می توانید از ویژگی تقویت آن برای دسترسی به زوج هایی که به دنبال عکاس عروسی مانند شما هستند نیز استفاده کنید. اینجاست که درک بازار هدف شما برای کسب و کار عکاسی عروسی شما مفید است . تبلیغات فیس بوک به شما این امکان را می دهد که مخاطبان بسیار سفارشی سازی شده ایجاد کنید تا محتوای خود را تقویت کنید.

8. از صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید

اینستاگرام برای عکاسان ساخته شده است و ابزاری عالی برای عکاسان عروسی است تا از آن برای دستیابی به مشتریان جدید استفاده کنند. استفاده از اینستاگرام به عنوان یک عکاس به شما این امکان را می دهد که بهترین تصاویر خود را با مشتریان گذشته، فعلی و بالقوه به اشتراک بگذارید . علاوه بر این، می‌توانید از هشتگ‌ها برای ارتباط با مشتریان، مکان‌ها و فروشندگان جدید استفاده کنید. برای تصاویر خود برنامه ای ایجاد کنید که شامل ارسال بهترین تصاویر از هر عروسی به صورت روزانه یا هفتگی باشد. برنامه شما هر چه که باشد، باید ثابت قدم باشید تا مشتریانتان بدانند چه زمانی باید از شما پست های جدید را انتظار داشته باشند.

نکات تجاری عکاسی عروسی

 

همچنین، ممکن است بخواهید از ارسال یک مطلب مشابه در فیس بوک و اینستاگرام خودداری کنید. در حالی که ارسال یک محتوا می تواند زندگی را بسیار آسان تر کند، اما از ویژگی های بومی هر دامنه رسانه های اجتماعی استفاده نمی کند . به عنوان مثال، هشتگ ها در اینستاگرام بسیار محبوب هستند، اما به سختی در فیس بوک مرتبط هستند. برای ایده گرفتن از اینستاگرام ما میتوانید اینستاگرام آتلیه روبان را مشاهده کنید.

9. اتصال به توییتر

وقتی روزانه توییت هایی را در توییتر ارسال می کنید، شروع به ایجاد یک دنبال کننده می کنید. هرچه محتوای شما جالب تر باشد، جلب توجه مخاطبان بزرگ تری برای شما آسان تر است. یاد بگیرید که چگونه یک نسخه توییتر بنویسید که دنبال کنندگان شما را مجذوب کند و آنها را وادار کند که روی پیوندی که ارائه کرده اید کلیک کنند. سعی کنید همه دنبال کنندگان خود را به وب سایت و وبلاگ خود هدایت کنید تا آنها بتوانند کارهای بیشتری از شما را ببینند و به نوبه خود رزرو عروسی های بیشتری را آسان تر می کنند .

10. ایجاد روابط با فروشندگان

عروسی معمولاً مجموعه ای از 5، 10، 15 یا شاید حتی 20 فروشنده مختلف است. هماهنگ کننده، محل برگزاری، گل فروشی، آرایشگر، آرایشگر، تهیه غذا، حمل و نقل، دی جی، فیلمبردار … این لیست ادامه دارد. هر یک از این فروشندگان، کسب و کار خود را با مجموعه ای از مشتریان خود اداره می کنند. و به احتمال زیاد، اکثر مشتریان آنها به یک عکاس عروسی نیاز دارند. قدرت ایجاد روابط با سایر فروشندگان واضح است – به شما امکان دسترسی به مجموعه بزرگی از مشتریان بالقوه را می دهد !

11. ایجاد روابط با عکاسان دیگر

چی؟ چرا با رقبای خود رابطه برقرار می کنید؟

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، عکاسان همکار در واقع می توانند به یکی از بزرگترین منابع ارجاع شما تبدیل شوند. سایر عکاسان در مورد تاریخ هایی که قبلاً رزرو کرده اند سؤالاتی دریافت می کنند. و همانطور که شما می توانید فروشندگان دیگر را معرفی کنید، عکاسان دیگر نیز می توانند در صورت رزرو به شما مراجعه کنند.

با عکاسانی که مدل کسب و کار مشابهی دارند و بازار هدف مشابهی با خودتان دارند، روابط ایجاد کنید. اگرچه ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، این می تواند به یکی از بهترین منابع ارجاع شما تبدیل شود. و حتی ممکن است به یک رابطه عالی تبدیل شود که در آن می توانید به تجارت یکدیگر ارزش بیافزایید.

12. قبل از روز عروسی کمک کنید

چیزی که تفاوت زیادی در تجربه مشتریان شما با شما (و نحوه ارجاع آنها) ایجاد می کند این است که آیا قبل از روز عروسی با آنها پیگیری می کنید یا خیر . برخی از زوج ها ماه ها قبل از روز عروسی برای شما رزرو می کنند ، بنابراین مهم است که با آنها تماس بگیرید تا در صورت نیاز به آنها مشاوره یا کمک ارائه دهید. این تأثیر مثبتی بر آنها خواهد گذاشت و احتمالاً آن را به خانواده و دوستان خود یادآوری می کنند. تبلیغات دهان به دهان روشی موثر برای افزایش فروش، شناخت برند و اطمینان از وفاداری مشتری است.

دیدگاهتان را بنویسید