کاشت مو راه‌حلی دائمی برای کسانی است که دوست دارند موهای پرپشت و زیبایی داشته باشند، اما به دلایل مختلفی دچار طاسی، ریزش و یا کم پشتی مو هستند. این راه‌حل هم برای زنان و هم برای مردان کاربردی است اما معمولاً تفاوت‌هایی در کاشت مو مردان و زنان وجود دارد. در این مطلب با چگونگی انجام کاشت مو و تفاوت‌های کاشت مو زنان و مردان آشنا خواهیم شد، پس اگر به کاشت مو فکر می‌کنید و دوست دارید بیشتر درباره جزئیات عمل کاشت مو بدانید با ما همراه باشید.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو به عملی گفته می‌شود که طی آن فولیکول‌های مو از محل بانک مو به بخش مورد نظر پیوند زده می‌شوند. اساس کاشت مو زنان و مردان یکسان است اما برخی تفاوت‌های ظریف در میان کاشت مو برای زنان و مردان وجود دارد.

روش‌های رایج کاشت مو عبارتند از:

  • روش FUT
  • روش FIT
  • روش SUT
  • روش Super FUT
  • روش Micro FIT
  • روش Micro Graft

روش FIT روشی است که طی آن بخشی از پوست پشت سر به عنوان بانک مو برداشته و به ناحیه مورد نظر بیمار پیوند زده می‌شوند. با این روش می‌توان موهای متراکم‌تری داشت. سرعت نقاهت و بهبود محل زخم به نسبت روش نواری بیشتر است.

روش FUT یکی از روش‌هایی است که بیشتر برای کاشت مو زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش تراکم موی کاشته شده بیشترین حالت را دارد. لایه پوستی که در این روش از بانک مو برداشته می‌شود ضخامت بسیار بیشتری دارد. نتیجه کاشت مو به این روش بسیار طبیعی و متراکم است اما دوره نقاهت آن هم نسبت به روش FIT طولانی‌تر است و حداقل 4 تا 5 ماه طول می‌کشد.

روش SUT برای کسانی مناسب است که طاسی گسترده‌تری دارند و لازم است موهای بیشتری را به ناحیه مورد نظر پیوند بزنند. این روش یکی از روش‌های پیچیده کاشت مو است و اگر قصد انجام کاشت مو به این روش را دارید بهتر است تا به بهترین دکتر کاشت مو مراجعه کنید.

در سه روش دیگر موها به صورت تکی از ناحیه بانک مو برداشته شده و به بخش مورد نظر پیوند زده می‌شوند. سرعت بهبود زخم‌ها و دوره نقاهت در این سه روش کوتاه‌تر از روش‌های عنوان شده دیگر است.

تفاوت های کاشت مو زنان و مردان

همان‌طور که ذکر شده اساس کاشت مو برای زنان و مردان یکی است و همه روش‌های کاشت مو هم برای زنان و هم برای مردان کاربرد دارند. با این حال مواردی هستند که در هنگام انجام کاشت مو برای زنان و مردان در نظر گرفته می‌شوند.

کاشت مو زنان

یکی از تفاوت‌ها در میان کاشت مو زنان و مردان تفاوت طراحی خط رویش مو در کاشت مو است. با توجه به تفاوت الگوهای ریزش مو در میان مردان و زنان خط رویش هم در این دو گروه به صورت متفاوتی طراحی می‌شود. طراحی درست خط رویش مو تأثیر به سزایی در ایجاد ظاهری طبیعی برای فرد دارد.

یکی دیگر از تفاوت‌های عمده در میان کاشت مو مردان و زنان میزان برداشت گرافت مو است. با توجه به این که عموماً طاسی سر در میان مردان بیشتر از زنان رواج دارد، عموماً گرافت‌های مورد نیاز برای پیوند به موی سر در میان مردان بیشتر از زنان است. همین موضوع باعث می‌شود تا برای کاشت موی مردان بیشتر از روش‌هایی استفاده شود که طی آن گرافت‌های مو بیشتری از بانک مو برداشته شده و به محل مورد نظر پیوند زده می‌شوند.

تأثیر دیگر نیاز به داشتن گرافت‌های بیشتر در آقایان این است که عمل کاشت مو در آقایان مدت زمان بیشتری طول می‌کشد اما انجام این عمل برای خانم‌ها بسیار سریع‌تر است.

موضوع دیگری که باعث تمایز کاشت موی آقایان و خانم‌ها می‌شود این نکته است که برای آقایان می‌توان به غیر از سر، بخش‌های دیگری مانند سینه و ریش را هم به عنوان بانک مو در نظر گرفت، این در صورتی است که این امکان برای خانم‌ها وجود ندارد.

علاوه بر همه این موارد عموماً خانم‌ها ترجیح می‌دهند که موهای بلندی داشته باشند. خبر خوب برای این دسته از خانم‌ها این است که امکان کاشت موی بلند هم برای این افراد وجود دارد. با کاشت موی بلند دیگر لازم نیست تا منتظر بلند شدن موهای کاشته شده خود باشید و می‌توانید بعد از انجام عمل کاشت مو، از زیبایی موهای کاشته شده خود لذت ببرید.

کاشت مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

برخی از گروه‌ها، کاندید مناسبی برای انجام عمل کاشت مو به شمار نمی‌آیند. به عنوان مثال می‌توان به کسانی اشاره کرد که به دلیل مصرف برخی از داروها دچار ریزش مو شده‌اند و همچنان به مصرف داروهای مذکور ادامه می‌دهند. کسانی که به برخی بیماری‌ها مانند دیابت دچار هستند هم باید با دقت بیشتری برای انجام عمل کاشت مو تصمیم گیری کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده یکی دیگر از تفاوت‌های کاشت مو زنان و مردان این است که گروه‌های بیشتری از زنان کاندید مناسبی برای انجام عمل کاشت مو نیستند. اگر فرد متقاضی کاشت مو در دوران بارداری و یا شیردهی باشد و یا به دلیل مصرف برخی داروها تعادل هورمونی بدن او به هم ریخته باشد، انجام عمل کاشت مو به او توصیه نمی‌شود. معمولاً بعد از پایان این دوران موهای فرد مجدداً روند رشد عادی خود را طی می‌کنند و اساساً نیازی به انجام عمل کاشت مو در این افراد وجود ندارد. علاوه بر این که انجام عمل در این بازه‌های زمانی ممکن است بی‌نتیجه باشد.

توصیه ما به شما این است که برای این که بتوانید به خوبی شرایط خود را ارزیابی کنید و با توجه به مجموعه شرایط نسبت به زمان انجام عمل کاشت مو تصمیم‌گیری کنید، به یک کلینیک کاشت مو تخصصی مراجعه کنید. کلینیک‌های کاشت موی معتبر همواره به طور کامل شرایط بیمار را در نظر می‌گیرند و با توجه به مجموعه شرایط به وی مشاوره می‌دهند.

کلینیک تخصصی کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده به عنوان اولین کلینیک کاشت مو در ایران، بهترین مرکزی است که می‌توانید برای انجام کاشت مو و ابرو خود به آن مراجعه کنید.

کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده

هزینه عمل کاشت مو چقدر است؟

هزینه عمل کاشت مو با توجه به مولفه‌های متفاوتی تعیین می‌شود. روش کاشت مو، میزان گرافت‌های مورد نیاز و تخصص پزشک جراح، همگی مواردی هستند که در تعیین هزینه نهایی مؤثر هستند. با توجه به این موضوع هزینه کاشت مو را تنها می‌توان بعد از انجام معاینه و مشاوره اولیه تعیین کرد.

نتیجه‌گیری

روش‌های کاشت مو تنوع بسیار زیادی دارند. موضوعی که در انجام کاشت مو بیشترین اهمیت را دارد پیدا کردن پزشکی متخصص است که با ارزیابی کامل شرایط بیمار نسبت به روش انجام عمل کاشت مو تصمیم گیری کند. دقت در معاینه و در نظر گرفتن شرایط هر بیمار برای تعیین روش انجام عمل کاشت مو بسیار مهم است. یک پزشک کاشت مو با تجربه ویژگی‌های چهره و میزان طاسی فرد را در هنگام طراحی خط رویش مو در نظر می‌گیرد.

کلینیک دکتر نیلفروش زاده با بیش از 12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو و 30 سال تجربه نام معتبری است که می‌تواند خاطر شما را از انجام عمل کاشت مویتان به بهترین شکل ممکن آسوده کند. استفاده از جدیدترین متدهای درمانی و مجهز بودن کلینیک دکتر نیلفروش زاده به تجهیزات به‌روز جهانی به شما این نوید را می‌دهد که بهترین نتیجه را از عمل کاشت مو خود در این کلینیک دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید