آیا در مورد تفاوت کرم آبرسان با مرطوب کننده می دانید؟ در وهله اول شاید هردوی آنها کارکرد مشابهی داشته باشند. اما عملکرد مرطوب کننده و آبرسان بر پوست یکسان نیست. شاید تصور کنید این کرم ها فقط مناسب پوست خشک است اما انواع پوست (چرب، مختلط، معمولی، حساس، خشک) نیاز به آبرسانی و مرطوب کننده دارند. خیلی از افراد و حتی گاه مشاورین سلامت و زیبایی کلمه آبرسان و مرطوب کننده را یکی می‌دانند و به جای هم به کار می‌برند، در حالی که این دو به یک معنی نیستند. هر دو محصول، یعنی کرم رطوبت رسان و آبرسان، جز ضروریات مراقبت از پوست به شمار می‌روند و تامین غذای لازم برای پوست شما را بر عهده دارند. از دیگر موارد تفاوت کرم آبرسان و مرطوب ‌کننده می‌توان به ترکیبات آنها اشاره کرد. کرم آبرسان حاوی مقدار بسیار زیادی اسید هیالورونیک، گلیسیرین، اسید اوره و … می‌باشد اما در ترکیبات مرطوب کننده‌ها از انواع روغن مانند نارگیل، زیتون، جوجوبا و شی باتر استفاده شده است که باعث نرمی  و لطافت پوست می‌شوند.

تعریف کرم مرطوب کننده و آبرسان

کرم آبرسان
کرم آبرسان

کرم مرطوب کننده: مرطوب کننده ها موادی با پایه روغن هستند که مواد پوشاننده (occlusive) مانند وازلین و روغن‌های معدنی و همچنین امولینت‌‌هایی چون اِسترها و روغن‌های گیاهی را در برمی‌گیرند. وظیفه اصلی کرم‌های مرطوب کننده ایجاد یک لایه مراقبتی بر روی پوست می‌باشد که مانع تبخیر رطوبت لایه بیرونی پوست شده و از بین رفتن آب و رطوبت پوست جلوگیری می‌کند، آن‌ها همچنین در کاهش خشکی پوست و افزایش لطافت آن نقش مهمی دارند. پوست به طور طبیعی توانایی تولید چربی و روغن دارد که با این کار باعث می‌شود از خشکی پوست جلوگیری کند. با استفاده از کرم های مرطوب کننده شما می توانید تولید چربی در پوست را بیشتر کنید تا پوست شما به تعادل در حفظ رطوبت برسد. در نهایت با این کارها می توانید به درمان خشکی پوست خود بپردازید.

ترکیباتی که حاوی مواد مرطوب کننده هستند را بشناسید و با دانستن تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده، در هنگام خرید به این موارد دقت کنید:

ترکیبات حاوی مواد مرطوب کننده شامل:

روغن های دانه گیاهی مانند بادام، شاهدانه، نارگیل

روغن شی باتر

روغن های گیاهی مانند جوجوبا، آرگان، گل نسترن، روغن درخت چای، آووکادو

لانولین

موم عسل

اسید استئاریک

کرم آبرسان
کرم آبرسان

کرم آبرسان:این کرم رطوبت را به لایه های زیرین پوست تزریق می کند تا رطوبت لازم پوست تامین شود. کم آبی پوست مشکلی است که معمولا افراد به آن دچار می‌شوند و دلیل آن کاهش هیدراتور های پوست می‌باشد، وظیفه هیدراتورها، آبرسانی به پوست می‌باشد. کرم‌های آبرسان با تامین آب برای لایه شاخی پوست (لایه اپیدرم) این خشکی را که ناشی از کاهش هیدراتور ها است جبران می‌کند و با تامین رطوبت لازم پوست، از خشکی جلوگیری می‌کند، کرم‌های آبرسان پوست حاوی روان کننده هستند و مانع از بین رفتن رطوبت و آب پوست می‌شوند .

ترکیبات حاوی مواد آبرسان:

اوره

اسید هیالورونیک

گلیسیرین

آلوئه ورا

اسید لاکتیک و اسید سیتریک

سدیم لاکتات

موسین حلزون

با توجه به  این موارد می توانید ترکیباتی که حاوی مواد آبرسان هستند را بشناسید و با دانستن تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده، هنگام خرید به این موارد دقت کنید.

چه زمانی ازکرم آبرسان یا مرطوب کننده باید استفاده کرد؟

وظیفه کرم آبرسان و مرطوب کننده، به دست آوردن نرمی و رطوبت پوست می باشد. این کرم ها مکمل یکدیگر محسوب می شوند و از هردو می توان استفاده کرد، اما زمان استفاده آنها تفاوت دارد. ابتدا باید از کرمهای آبرسان برای تامین آب و رطوبت استفاده کنید و بعد برای حفظ رطوبت وماندگاری آن، از مرطوب کننده استفاده کنید.

مرطوب کننده
مرطوب کننده

کدام محصول آبرسان یا مرطوب کننده برای پوست شما مناسب است؟

توجه داشته باشید نوع و فرم یک محصول (به شکل روغن، بالم، کرم، ژل و غیره) اثر چندانی بر عملکرد آن محصول ندارد، بلکه این مواد تشکیل‌‎دهنده آن محصول است که نقش مهمی در کارکرد آن ایفا می‌کند. فرم و شکل محصول فقط تجربه و حس شما را در استفاده از مواد تشکیل‌دهنده فرمولاسیون تحت تأثیر قرار می‌دهد. با دانستن اینکه دقیقاً چه روشی برای تأمین آب مورد نیاز پوست‌تان مطلوب است، می‌توانید بهترین کار را برای آبرسانی پوست خود انجام دهید. زیرا اگر پوست شما هم به آبرسانی و هم به حفظ رطوبتِ دریافت‌شده نیاز داشته باشد، اما شما فقط یکی از این نیازها را رفع کنید، نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت.کرم آبرسان اوک شاین، با داشتن ترکیبات مخصوص، آبرسانی پوست را انجام می دهد وهمچنین با داشتن روغن شی باتر، ویتامین ای، روغن آووکادو، روغن آرگان، رطوبت پوست را به دام انداخته و عملکرد بسیار قوی برای نرمی و لطافت پوست دست و صورت شما دارد.

کدام را انتخاب کنم؟ کرم آبرسان یا مرطوب کننده؟

بعد از همه مطالبی که گفته شد باید بگوئیم هر دو، همه چیز بستگی به نوع پوست شما دارد. کرم آبرسان پوست اوک شاین با داشتن تمام فاکتورهای لازم یک آبرسان قوی، برای انواع پوست مناسب است و می توانید از آن استفاده کنید و برای حفظ رطوبت در لایه های مختلف پوست از کرم مرطوب کننده اوک شاین برای انواع پوست بهره ببرید. کرم‌های مرطوب کننده و همچنین آبرسان به دلیل استفاده چند مرحله‌ای در طول روز، بیشترین تماس را با پوست دارند و در صورت استفاده از نوع تقلبی یا تاریخ گذشته، می‌توانند به پوست آسیب برسانند. پس لازم است که از نوع اصل آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید