مزایای پنجره لولایی چیست؟ آیا با کاربردها و مزایای این نوع از پنجره ها آشنایی دارید؟ آیا می دانید نحوه استفاده از پنجره لولایی چگونه است؟ پنجره های لولایی یا دوجداره می‌ توانند بسیاری از صداهای بیرون از ساختمان مانند صدای ماشین ها را تا حدود ۶۰ درصد کاهش دهند، به همین دلیل است که نسبت به عنوان پنجره های تک جداره دارای کاربردهای بسیاری می باشند و امروزه مورد استفاده گسترده قرار می گیرند. در این قسمت به بررسی مزایای پنجره لولایی می پردازیم.

مزایای پنجره لولایی

پنجره های لولایی قطعاً مزایای بسیاری دارند که موجب شده است جایگزینی برای پنجره های تک جداره باشند. برخی از این مزایا عبارتند از:

کاهش مصرف انرژی

درب و پنجره upvc از بخش قابل توجهی از هدر رفت انرژی به بیرون از ساختمان پیشگیری می کند. علاوه بر آن موجب گرم نگه داشتن منزل در فصل زمستان و خنک شدن آن در فصل تابستان نیز می شود. به همین دلیل است که می توان آن را یک جایگزین مناسب و خوب برای پنجره های معمولی دانست.

یکی از مهم ترین فواید استفاده از این پنجره ها در خصوص کاهش مصرف انرژی کاهش مبلغ قبوضی مانند گاز در فصل زمستان و یا آب و برق در فصل تابستان است.

کاهش دادن حجم صدای بیرون از ساختمان

شاید بتوان اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین دلیل استفاده از پنجره های upvc را کاهش حجم صداهای ورودی به داخل ساختمان ها دانست. چون شیشه ها قادر هستند تا حدود ۶۰ درصد صداهای بیرون مانند صدای انواع وسایل نقلیه را در مقایسه با انواع شیشه های تک جداره کاهش دهند.

این محصولات می توانند انرژی صوتی بسیار بیش تری در مقایسه با انواع شیشه های تک جداره را در بین فاصله دو شیشه ها و هم چنین قاب خود جذب کنند.

افزودن شیشه‌ های آکوستیک موجب شده است که قدرت جذب شیشه های دوجداره نسبت به صدا افزایش چشم گیری داشته باشد. به این ترتیب صداهای بیرون برای ساکنین منزل آزار دهنده نخواهد بود و آسیب های وارده توسط صوت بالا نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

مقاومت در برابر اتفاقات گوناگون

در و پنجره هایی که به صورت دوجداره و لولایی هستند، از جنس آلومینیوم ساخته شده اند که البته بسیار مستحکم می باشند. این درب و پنجره آلومینیومی در برابر عوامل گوناگونی مانند گرما، سرما، طوفان و… تحمل بسیار زیادی دارند. علاوه بر آن در برابر باد و باران های اسیدی و در برابر دیگر تغییرات نیز کم تر دچار خوردگی و پوسیدگی می شوند.

نوع آلومینیومی شیشه های دو جداره علاوه بر موارد ذکر شده در بالا در برابر آتش نیز مقاومت بالایی دارند و به آسانی ذوب نمی شوند. به طوری که دمای ذوب شدن این نوع از پنجره ها به ۳۸۵ درجه سلسیوس می رسد. پروفیل آلومینیومی نیز که در این شیشه ها به کار برده شده است به آسانی قابل ذوب نیست.

افزایش امنیت

امنیت شیشه های دوجداره نسبت به انواع شیشه های تک جداره بیش تر است و دیرتر شکسته می‌ شوند. این ویژگی امنیت ساختمان ها را افزایش داده و احتمال سرقت در این ساختمان ها را کاهش می دهد.

علاوه بر آن در برخی از شیشه های دوجداره قفل هایی وجود دارد که در چندین قسمت تعبیه شده است. به همین دلیل بسیار ایمن تر از شیشه ها درب و پنجره های ساده است. حتی می توان برخی از یراق آلات های ضد سرقت را نیز بر روی این نوع پنجره ها پیاده کرد.

تنوع در رنگ و طرح

از دیگر مزایا و ویژگی هایی که پنجره های لولایی دارند تنوع در رنگ و‌طرح می باشد. به طوری که این نوع از شیشه ها دارای قاب های متنوع و رنگی هستند، یعنی شما می توانید نوع پنجره مورد نظرتان را به دلخواه خودتان انتخاب کنید. در این صورت شما پنجره ای را انتخاب کردید که متناسب با دکوراسیون داخلی منزل تان است.

مقرون به صرفه بودن

در صورت استفاده از پنجره های دوجداره در اقتصاد خانواده نیز صرفه جویی کرده اید، چون این پنجره ها عمر طولانی دارند و در مقایسه با انواع پنجره های تک جداره دیرتر دچار فرسودگی و پوسیدگی می شوند.

جهت آشنایی بیش تر و خرید انواع پنجره های لولایی و پنجره معلقی می‌ توانید به سایت استار تکنیک مراجعه کرده و اطلاعات بیش تر در این خصوص را به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید