در یک روز عادی شما بیماران خود را می‌بینید، با کارکنان مطب خود ارتباط برقرار می‌کنید، کارهای اداری را انجام می‌دهید و به خانه نزد خانواده خود می‌روید؛ اما آیا تا به حال احساس کرده‌اید که می‌توانید به عنوان یک پزشک کارهای بیشتری انجام دهید. یک راه آسان شروع ساخت پادکست به عنوان یک پزشک است.

پادکست در ساده‌ترین شکل خود، یک برنامه رادیویی درخواستی است که مخاطبان خود را آموزش می‌دهد یا سرگرم می‌کند. شنوندگان هر زمان که بخواهند پادکست‌های مورد علاقه خود را گوش می‌کنند.

مزایای ساخت پادکست به عنوان یک دکتر

شما وارد حوزه پزشکی شدید چون می‌خواستید به مردم کمک کنید. ساخت پادکست یک استراتژی بازاریابی پزشکی عالی است که می‌تواند به شما کمک کند این کار را در مقیاسی بزرگتر از آنچه تصور می‌کردید انجام دهید؛ اما مزایا به همین جا ختم نمی‌شود.

1.  خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود تثبیت کنید

هیچ چیز مانند به اشتراک گذاشتن دانش با مردم، تخصص را ایجاد نمی‌کند. هنگامی که پادکست خود را می‌سازید، می‌توانید تجربه، دانش و خرد خود را با مخاطبان عملاً نامحدود، بیماران، دانشمندان، اساتید و افراد داخل و خارج از تخصص خود به اشتراک بگذارید. جدای از احساس موفقیت شخصی و تقدیر از همکارانتان، تثبیت خود در صنعت شما نیز می‌تواند.

دکتر امیررضا نعمتی

2.  فرصت‌های حرفه‌ای جدید را باز کنید

آیا تا به حال خواسته‌اید کتاب بنویسید؟ در رویدادها صحبت کنید؟ راه اندازی یک پادکست باعث می‌شود که سردبیران و هماهنگ ‌کنندگان رویداد به آن توجه کنند. همان‌طور که دنبال کننده پادکست خود را ایجاد می‌کنید، شهرت خود را نیز افزایش می‌دهید. هرچه تعداد فالوورهای شما بیشتر باشد، تصمیم گیرندگان آسان‌تر می‌توانند شما را استخدام کنند یا کتابتان را منتشر کنند، زیرا قبلاً مخاطبان زیادی در خود دارید.

3.  دید عمل و برند شخصی خود را افزایش دهید

در حال حاضر، احتمالاً از طریق تبلیغات فیس بوک، ارجاع‌ها و جستجوهای گوگل به بیماران محلی دسترسی دارید؛ اما وقتی دسترسی خود را به میلیون‌ها آمریکایی که به پادکست‌ها گوش می‌دهند باز کنید، بیماران و شراکت‌های جدید می‌توانند از راه دور به دست بیایند.

4.  شبکه خود را با مصاحبه بسازید

مصاحبه با کارشناسان دیگر در یک فضای موضوعی پروتکل پادکست محبوب است. داشتن همکاران و رهبران صنعت در پادکست خود راهی عالی برای ایجاد روابط و گسترش شبکه شما خارج از ارتباطات معمولی است. چقدر برای شما هیجان‌انگیز است که مرکز چرخی باشید که شهرت و ثروت را برای همکارانتان به ارمغان می‌آورد.

دکتر امیررضا نعمتی

چگونه ساخت پادکست را شروع کنیم

ساخت پادکست بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که احتمالاً فکر می‌کنید. حتی اگر به‌ویژه در فناوری اطلاعات ندارید، یادگیری آن آسان است.

مرحله 1: مفهوم خود را توسعه دهید

شما دانش زیادی دارید، اما می‌خواهید در یک زمینه پیشرفت کنید تا شنوندگان بالقوه قبل از اینکه پادکست شما را تنظیم کنند، ایده روشنی از آنچه یاد می‌گیرند داشته باشند. تا زمانی که فکر می‌کنید یک جریان دائمی از ایده‌ها برای صحبت کردن دارید تا جایی که می‌خواهید مشخص باشید. شما مجبور نیستید فقط دانش پزشکی خود را به اشتراک بگذارید. به تمام کارهایی که انجام می‌دهید و به عنوان یک پزشک می‌بینید فکر کنید، آیا می‌توانید در مورد آن‌ها نیز صحبت کنید؟

هنگام توسعه مفهوم پادکست خود، مهم است که مشخص کنید با چه کسی صحبت می‌کنید. مخاطبان شما چه کسانی هستند – پزشکان، بیماران، مدیران مطب؟ هر مخاطبی را که می‌خواهید هدف بگیرید، مطمئن شوید که با صدایی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند صحبت می‌کنید.

مرحله 2: پادکست خود را نام گذاری کنید

چیزی که به راحتی می‌توان گفت، به راحتی قابل یادآوری است و به راحتی می‌توان آن را به دوستان خود گفت. فراموش نکنید که از کلمات کلیدی پزشکی در نام پادکست خود استفاده کنید که مفهوم پادکست شما را توصیف می‌کند. کلماتی مانند پزشک، پزشکی یا مطب تا به شنوندگان کمک کنید پادکست شما را در جستجوی Google پیدا کنند.

مرحله 3: یک پلت فرم مدیریت پادکست را انتخاب کنید

وقتی این مراحل را انجام دادید، وقت آن است که یک پلتفرم مدیریت پادکست را برای میزبانی پادکست خود انتخاب کنید. پلتفرم مدیریت شما فایل‌های mp3 پادکست شما را ذخیره می‌کند و فید پادکست شما را ایجاد می‌کند تا مردم بتوانند شما را پیدا کنند.

مرحله 4: با پلتفرم‌های بزرگ ثبت‌نام کنید

اکنون که پادکست شما به صورت میزبانی ایجاد شده است، باید آن را در پلتفرم‌های بزرگ پادکست ثبت کنید. وجود پادکست خود در این پلتفرم‌ها به شما کمک می‌کند تا به حداکثر تعداد شنوندگان برسید.

مرحله 5: تجهیزات مناسب را تهیه کنید

نکته جالب در مورد ساخت پادکست پزشکی این است که شما به تجهیزات زیادی نیاز ندارید، فقط یک کامپیوتر و یک میکروفون. کیفیت هر دو، به ویژه میکروفون شما، بر کیفیت پادکست شما تأثیر زیادی خواهد گذاشت. همه‌چیز در مورد صدای واضح و شفاف است. اگر آن را نداشته باشید، مردم گوش نمی‌دهند. از میکروفون داخلی رایانه خود استفاده نکنید زیرا برای ساخت پادکست به اندازه کافی قوی نیست. در عوض، یک میکروفون خارجی را انتخاب کنید که مستقیماً به رایانه شما وصل شود.

ساخت پادکست تنها یک راه برای دیجیتال مارکتینگ پزشکی و رشد کلینک شما است؛ برای آشنایی با سایر راه‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.tebmarketing.com

اینستاگرام:

tebmarketing

دیدگاهتان را بنویسید