مکان های گردشگری کم و بیش ناشناخته در ایران

ایران کشوری با جاذبه های گردشگری دیدنی و بیشمار است اما بسیاری از این جاذبه های طبیعی و تاریخی حتی برای مردم خود ایران هم ناشناخته هستندو کمتر کسی از وجود ان خبر دارد. اگر به دنبال سفری پرماجرا و متنوع در داخل کشور هستید با ما همراه باشید تا چندتا از جاهای بکر ایران را که احتمالا نشناسید به شما معرفی کنیم.

قلعه رودخان از جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران

قلعه ای باستانی به نام قلعه رودخان در میان جنگل های انبوه مرطوب شمال گیلان پنهان شده است که قدمت آن به دوران پیش از اسلام در ایران می رسد. اتفاقا این قلعه در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد و گردشگران خارجی از وجود آن بی اطلاع هستند. برخی از کارشناسان زمان ساخت این قلعه را به دوره ساسانیان و همچنین حمله اعراب به ایران نسبت می دهند، این قلعه در دوره سلجوقیان بازسازی شده است.

بین دو تپه سرسبز شیب بی نظیری وجود دارد که دسترسی به قلعه را فراهم می کند و پس از یک ساعت پیاده روی می توان به قلعه رسید. به همین دلیل مردم محلی رودخان را به نام قلعه هزار پله می شناسند.

پس از بازدید از این بنای تاریخی و زیبا می توانید با رفتن به رستوران های جاده فومن و خوردن غذاهای لذیذی مانند ترش کباب لذت سفر خود را دوچندان کنید.

طول دیوار قلعه 1500 متر است و در داخل آن 65 دیوار و برج وجود دارد. قلعه رودخان در ارتفاع حدود 700 متری از سطح دریا واقع شده و در کنار آن رودخانه ای به نام رودخان قرار دارد.

گنبد سلطانیه یکی از جاذبه های گردشگری بکر ایران

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایران که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، گنبد سلطانیه است که در شمال غربی استان زنجان قرار دارد. این گنبد یکی از بزرگترین گنبدهای جهان و متعلق به آرامگاه «اولجایتو» در سلطانیه است. بین سالهای 1302 تا 1312 این گنبد در سلطانیه پایتخت حکومت ایران بود که بر روی مقبره هشتمین فرمانروای ایلخانی قرار داشت.

اگرچه رنگ و اسرار کاشی‌ها و کاشی‌های نمای بیرونی بنا به مرور زمان از بین رفته است، اما کاشی‌های رنگارنگ، آجرکاری ظریف و طراحی داخلی آرامگاه تا حد زیادی باقی مانده و شکل و ظاهر آن را حفظ کرده است.

ساختار زیبای این گنبد الهام بخش ساخت تاج محل است که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری هند به شمار می رود. گنبد سلطانیه توسط «اولجایتو» مادر مسیحی برای جمع آوری نمادهای مذهبی ساخته شد. اما در مواجهه با مخالفت ها، این مکان را به عنوان آرامگاه خود انتخاب کرد.

جالب اینجاست که در مسیر بازگشت به زنجان می توانید به غذاخوری ها و رستوران ها سری بزنید و از غذاهای سنتی مانند کباب بره، بابونه یا سوپ نخود لذت ببرید.

عمارت بخردی از جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران

در اصفهان کاروانسرایی 400 ساله از دوره صفویه وجود دارد که در دوره قاجار با اتاق های بسیار متنوع میزبان گردشگران بوده است. این عمارت، امروزه به عنوان قدیمی ترین اقامتگاه در حال بازسازی در ایران ایستاده است. این عمارت دارای پنجره هایی با شیشه های رنگی از همان دوره قاجار و صفویه است.

این مهمانسرا در کنار باغ های پر از گل های وحشی و میوه ها قرار دارد. این خانه اسرارآمیز از 5 سال پیش توسط مرتضی بخردی، طراح داخلی و متخصص بازسازی، بازسازی و نوسازی میشود.

به گفته این طراح، این خانه متعلق به منجمی از دوران صفویه است و درهای ساختمان اصلی منتهی به اتاق های طبقه بالا سنگین و چوبی است چون با چوب اصلی چنار بازسازی شده است. این مکان محبوبیت زیادی ندارد و شهرت آن دهان به دهان در حال گسترش است.

دیدگاهتان را بنویسید