وظیفه خمیر دندان حفظ زیبایی و سلامت دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان هاست اما باید بدانید که خمیر دندانی که تاریخ مصرف آن تمام شده نه تنها فایده ای برای دندان ندارد بلکه به دندان های شما آسیب هم میرساند.

هشدار در مورد استفاده از خمیر دندان خراب و تاریخ مصرف گذشته

همه ما دوست داریم دندان های تمیزی داشته باشیم. با این حال، خمیر دندان قدیمی و تاریخ مصرف گذشته، کیفیت مسواک زدن ما را کاهش می دهد.

آیا خمیر دندان خراب می شود؟

بله. از آنجایی که خمیر دندان حاوی مواد فعالی مانند فلوراید است که ماده معدنی بسیار مهمی در جلوگیری از پوسیدگی دندان است، ممکن است فاسد شده و تاریخ مصرف آن تمام شود. این فلوراید ممکن است به مرور زمان تجزیه شود و اثربخشی آن کاهش یابد.

در واقع تاریخ انقضا به تازگی فلوراید اشاره دارد. مدت زمان ماندگاری خمیردندان ها معمولا دو سال است و می توانید تاریخ را روی بسته بندی آن مشاهده کنید.

خطرات خمیردندان تاریخ گذشته

اگر از خمیر دندان تاریخ مصرف گذشته و آسیب دیده استفاده می کنید، عوارضی در دهان و دندان ایجاد می شود، از جمله:

پوسیدگی دندان

فلوراید که ماده فعال خمیردندان است، ممکن است پس از تاریخ انقضا عملکرد خوبی نداشته باشد و مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان ایجاد کند. فلوراید ماده ای است که سطح دندان را تقویت کرده و از آن در برابر اسیدهای پوسیدگی محافظت می کند. اما خمیر دندان فاسد بدان معنی است که فلوراید دیگر تازه نیست و اثربخشی آن کاهش یافته است.

اختلال در تعادل باکتریای در دهان

پس از انقضای خمیردندان، قارچ ها و باکتری ها در آن رشد می کنند و این میکروب ها در دهان می نشینند. وجود باکتری ها و قارچ ها باعث پوسیدگی دندان می شود و اغلب تعادل باکتری ها را در دهان به هم می زند و خطر پوسیدگی را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید