یکی از کارهی مهم قبل از عروسی ،خرید جهیزیه و چیدمان آن در خانه عروس است.این خرید مهم که به سلیقه عروس خانوما انجام میگیرد ممکن است کمی دشوار بنظر برسد.چون با اشتباهی کوچک در خرید یا چیدمان، زیبایی دکوراسیون از بین میرود. اگر شما هم قراره جهیزیه انتخاب کنید به نکاتی که در ادامه به آنها میپردازیم دقت نمایید.

اشتباهات خرید و چیدمان جهیزیه; نکات ساده اما موثر

تزئینات را بیخیال بشین

در گذشته های نه چندان دور خیلی ها گوشت و مرغ را تزیین می کردند و بعد در یخچال عروس می گذاشتند. این روزها تزیین گوشت و مرغ منسوخ شده است، بنابراین بهتر است با استفاده از نظم دهنده، غذاها را در یخچال عروس مرتب کنید و آنها را در یخچال قرار دهید.

تابلو بزرگ را روی تلویزیون نزنید

استفاده از پنل ها روشی کم هزینه برای افزایش جذابیت منزل و دکوراسیون است.

برای زیبایی بیشتر منزل خود به محل نصب پنل توجه کنید و از قرار دادن پنل های سنگین و بزرگ مانند موکت روی تلویزیون خودداری کنید. تابلوهای چندقسمتی که فضای ساکت تری دارند و در اطراف خود ساعت، سایر علائم و غیره وجود ندارد باید در مکانی خلوت نصب شود.

تلویزیون را جلوی پنجره نگذارید

انتخاب جای مناسب برای میز تلویزیون در منزل در دکوراسیون و چیدمان منزل شما بسیار موثر خواهد بود.

تلویزیون نقطه کانونی است و بهتر است آن را در جایی قرار دهید که از تمام خانه دیده شود. یکی از اشتباهات رایج این است که تلویزیون را جلوی پنجره و پشت به پنجره قرار دهید. وقتی میز تلویزیون پشت پنجره قرار می گیرد، نور پنجره روی تلویزیون سایه می اندازد و باعث می شود صفحه نمایش را تار ببینید و باعث آسیب دیدگی و تاری چشمان شما شود.

خرید بوفه اجباری نیست

دکوراسیون و چیدمان خانه ها نیز با گذشت زمان تغییر می کند، این روزها خرید بوفه یا ویترین قدیمی شده است و بهتر است برای جهیزیه خود بوفه نخرید اما اگر به هر دلیلی قصد خرید بوفه را دارید هرگز آن را جلوی پرده ها و پنجره ها قرار ندهید و از ورود نور به ساختمان جلوگیری نکنید.

مبلمان را با توجه به متراژ خانه خریداری کنید

اگر خانه ای که قرار است در آن جهیزیه داشته باشید کوچک است و به دکوراسیون و زیبایی خانه خود اهمیت می دهید، هرگز مبل کلاسیک نخرید زیرا خانه شما را کوچکتر و خسته کننده نشان می دهد.خرید دو دست مبل برای خانه آنهایی که مساحت زیادی دارند مناسب هستند.

پرده شلوغ قدیمی شده

اگر قصد خرید جهیزیه دارید، بهتر است به جای پرده های سنگین که امروزه قدیمی شده اند، پرده های ساده را انتخاب کنید. از خرید پرده های کوتاه خودداری کنید و ارتفاع پرده ها را نیز در نظر بگیرید. همچنین در انتخاب رنگ پرده به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود نیز توجه کنید.

فرش تیره نخرید

اگر خانه ای که در آن جهیزیه می گذارید کوچک است، بهتر است فرش غیر تیره بخرید، فرش های تیره خانه را کوچکتر نشان می دهد. فرش های سبک یا خنثی با هر کفپوشی به خوبی ست می شوند. برای جهیزیه به جای فرش های خیلی بزرگ فرش 6 متری یا 9 متری بخرید و از خرید فرش گرد خودداری کنید.

تاب ریلکسی نخرید

قرار دادن تاب آرامش در کنار مبلمان کلاسیک بسیار اشتباه است، این صندلی را در بیرون خانه مانند بالکن یا در فضای باز مانند روف گاردن قرار دهید. اگر می خواهید تاب بخرید و در خانه خود قرار دهید، آن را در راحت ترین قسمت اتاق نشیمن خود و دور از نقاط کانونی مانند تلویزیون قرار دهید.

به رنگ ها دقت کنید

در انتخاب جهیزیه هماهنگی رنگ ها را در نظر بگیرید زیرا بهترین و گران ترین مبلمان و لوکس ترین وسایل در بزرگ ترین خانه ها در صورت نداشتن ترکیب رنگ مناسب ظاهر و زیبایی خود را از دست می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید