سیب زمینی یکی از محبوب ترین سبزیجات تابستانی است که به راحتی در هر آشپزخانه ای هست و برای پخت و پز استفاده میشودو نقش مهم آن در رژیم غذایی غیرقابل انکار است. علاوه بر این ،سیب زمینی چهارمین محصول غذایی پر مصرف بعد از ذرت، برنج و گندم است.

سیب زمینی دارای سطوح بالایی از ویتامین C، کربوهیدرات، برخی مواد معدنی مهم مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، مس، منگنز، فسفر است.

کاربردهای شگفت انگیز سیب زمینی برای مراقبت از زیبایی

سیب زمینی نقش مهمی در مراقبت از پوست دارد زیرا حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C است که برای حفظ سلامت پوست ضروری است. بنابراین می توانید با استفاده از راهکارهای زیر سلامت پوست خود را بهبود ببخشید.

رفع سیاهی دور چشم

سیب زمینی دارای مواد سفید کننده طبیعی است و اگر از سیاهی دور چشم رنج می برید، می توانید آب سیب زمینی را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

یا می توانید سیب زمینی خام را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید. سپس حلقه های سیب زمینی را به مدت 15-20 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید و پس از این مدت چشمان خود را با آب ولرم بشویید. علاوه بر این، می توانید از این محلول برای تیره شدن بدن خود استفاده کنید.

با انجام منظم این کار تیرگی دور چشم شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

درمان چین و چروک

سیب زمینی یک درمان عالی برای چین و چروک است و خاصیت ضد پیری دارد. برای این کار می توانید سیب زمینی را پوست گرفته و رنده کنید و آب به دست آمده را در ظرفی بریزید و سپس یک تکه پنبه را در آن فرو کنید و به پوست خود بمالید.

اگر به طور مرتب از این روش استفاده کنید، نه تنها به کاهش چین و چروک صورت کمک می کنید، بلکه پوست خود را نیز نرم می کنید.

درمان آفتاب سوختگی

یکی از کاربردهای سیب زمینی درمان آفتاب سوختگی است. می‌توانید سیب‌زمینی را پوست بگیرید، آن را به چند قسمت برش دهید و روی ناحیه آسیب دیده پوست خود بمالید و بعد از چند دقیقه آن را بردارید.

در روشی دیگر، سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده کنید تا آب آن بیرون بیاید، سپس یک تکه پنبه را در آن آغشته کنید و آن را به ناحیه آسیب دیده پوست خود بمالید. هر یک از روش هایی که انتخاب می کنید باید به طور منظم انجام شود. احساس خنکی و آرامشی که سیب زمینی به پوست شما می دهد میزان آفتاب سوختگی شما را کاهش می دهد.

درمان لکه های تیره

سیب زمینی یکی از بهترین درمان ها برای کسانی است که از لکه های تیره رنج می برند. پس از پوست کندن سیب زمینی ها، آنها را به خوبی مخلوط کنید، روی صورت خود بمالید، به آرامی ماساژ دهید و پس از 5 دقیقه با آب بشویید. انجام منظم این روش به شما کمک می کند تا از شر لکه های تیره خلاص شوید.

رفع لک های صورت

لکه های صورت تصویر بدی ایجاد می کنند، اما می توانید با آب سیب زمینی از شر این مشکل خلاص شوید. برای این کار مقداری سیب زمینی را پوست گرفته و رنده کنید، آب به دست آمده را در ظرفی بردارید و در یخچال بگذارید و سپس از آب سیب زمینی سرد برای شستن صورت هر روز استفاده کنید. این روش به شما کمک می کند پوستی صاف داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید