پول فرصت های زیادی در اختیار انسان قرار میدهد امکان تجربه های مختلف زندگی را فراهم میکند و حتی به اعتقاد بعضیا پول میتواند خوشبختی شما را بخرد.و پول است که در صد بیشتر آن تاثیر یکسانی روی همه آدم ها دارد.

اما چطور حس لذت و خوشحالی عمیق و درونی از خرج کردن پولمان بکنیم؟

برخی از الگوهای خرج کردن پول که شما را از درون خوشحال می کند

خیلی ها معتقدند پول نمی تواند شما را خوشحال کند، اما جالب است بدانید که با پول می توانید به شادی درونی خود برسید، اما به شرطی که روش و نحوه خرج کردن آن را بدانید.

اگر می خواهید پول عامل خوشبختی شما باشد باید آن را صرف چیزهای با ارزش کنید.

ایجاد تجربه ماندگار

به جای خرید چیزهایی که در حال حاضر از آن لذت می برید، می توانید بلیط یک شهربازی بزرگ بخرید، در یک جشنواره بزرگ شرکت کنید یا به کنسرت خواننده مورد علاقه خود بروید و تجربه ای ماندگار خلق کنید. که هرگز فراموش نخواهی کرد حتی می توانید یک شب را در یکی از هتل های شهر خود اقامت کنید و شبی فراموش نشدنی داشته باشید.

انجام کارهای موقعیتی

شما از کاری که زیاد انجام نمی دهید لذت می برید.

فرض کنید هر دو یا سه روز یکبار بستنی می خورید یا هر ماه بستنی شکلاتی مورد علاقه خود را می خورید. مطمئناً در حالت دوم، لذت بیشتری خواهید برد، هرچند تعداد آن کمتر است. در این صورت کار موقعیتی که از آن لذت می برید را انجام خواهید داد. حتی می توانید این کار را برای شخص دیگری انجام دهید و خودتان از خوشبختی او لذت ببرید.

کمک کردن

وقتی تصمیم می گیرید با پول به شخص دیگری کمک کنید، فرصت خوبی برای افزایش احساس شادی خود ایجاد می کنید. باور کنید که پول و زمان در نهایت تمام خواهد شد، پس راه بهتری برای خرج کردن آن و خوشحال کردن خود با کمک به دیگران وجود ندارد.

شرکت در کارهای خیریه

گاهی اوقات شما به دنبال خوشبختی هستید، اما وقتی پول خود را خرج می کنید و برای خود چیزی می خرید، نمی توانید شادی را پیدا کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم، شرکت در امور خیریه و قرض دادن به افراد نیازمند باعث رضایت قلبی شما و افزایش شادی درونی شما می شود.

 سرمایه گذاری

سرمایه گذاری برای آینده انتخاب عاقلانه ای است و به شما کمک می کند در دوران بازنشستگی راحت باشید و مجبور به پرداخت بدهی نباشید. سرمایه گذاری به شما این امکان را می دهد که پول خود را برای آینده پس انداز کنید و می توانید از همان چیز روحیه بهتری داشته باشید. به شما احساس امنیت و شادی درونی می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید